اتهام جدید آمریکایی علیه تهران: تلاش ایران برای توقیف دو نفتکش در تنگه هرمز

نیروی دریایی آمریکا ادعا کرده ایران قصد داشت دو نفت‌کش را در نزدیکی تنگه هرمز توقیف کند و به سمت یکی از آنها شلیک کرد.

اتهام جدید آمریکایی علیه تهران: تلاش ایران برای توقیف دو نفتکش در تنگه هرمز

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ایران بامداد چهارشنبه تلاش کرد دو نفتکش را در نزدیکی تنگه استراتژیک هرمز توقیف کند و به سمت یکی از آنها شلیک کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در بیانیه این نیرو ادعا شده که در هر دو مورد، کشتی‌های نیروی دریایی ایران پس از واکنش نیروی دریایی آمریکا به سیگنال‌های خطر عقب‌نشینی کردند و هر دو کشتی تجاری به سفرهای خود ادامه دادند.

تیم هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، ادعا کرده: نیروی دریایی ایران تلاش‌هایی برای توقیف نفتکش‌های تجاری که به طور قانونی از آب‌های بین المللی عبور می‌کردند، انجام داد. نیروی دریایی ایالات متحده بلافاصله واکنش نشان داد و از این تصرفات جلوگیری کرد.وی گفت که تیراندازی به سمت کشتی دوم تلفات جانی یا خسارت عمده ای در پی نداشته است.

نیروی دریایی ایالات متحده مدعیست ایران در دو سال گذشته حداقل پنج کشتی تجاری را توقیف کرده است. بسیاری از حوادث در داخل و اطراف تنگه هرمز، دهانه باریک خلیج فارس که 20 درصد کل نفت خام از آن عبور می کند، رخ داده است.

هیچ اظهارنظر فوری ایرانی در مورد آخرین حوادث وجود ندارد. از زمانی که دولت ترامپ به طور یکجانبه از توافق هسته‌ای سال 2015 ایران با قدرت‌های جهانی خارج شد و تحریم‌های عظیم را بازگرداند، تنش‌های ایران و آمریکا به‌طور پیوسته افزایش یافته است.

منبع: اکوایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها