رسانه آلمانی: ترامپ متهم شده، اما از حرف زدن نمی ترسد/ او به داشتن سند در مورد حمله به ایران افتخار می کرد

ترامپ درباره نگهداری اسناد محرمانه صحبت کرده و به سند ادعایی پنتاگون که ظاهرا به حمله احتمالی به ایران می پردازد، اشاره نمود. در این فایل، ترامپ این سند را "سری" و "فوق محرمانه" توصیف کرده و گفته می شود ترامپ هنگام بیان این اظهارات به دسته ای از کاغذها اشاره کرده است.

رسانه آلمانی: ترامپ متهم شده، اما از حرف زدن نمی ترسد/ او به داشتن سند در مورد حمله به ایران افتخار می کرد

 اشپیگل آلمان می نویسد: متهمان معمولا از اظهار نظر در مورد جزئیات محاکمه خود اجتناب می کنند تا چیزی نگویند که بتوان علیه آنها استفاده کرد. اما به نظر می رسد دونالد ترامپ این ترس را ندارد. او برای اولین بار بیش از یک ساعت با برت بایر، روزنامه‌نگار فاکس نیوز پس از صدور کیفرخواست در ماجرای اسناد، درباره این اتهامات صحبت کرد و به جزئیات پرداخت.

این مصاحبه، از جمله، به یک مدرک کلیدی از دفتر دادستانی عمومی می پردازد: بر اساس کیفرخواست، در ژوئیه 2021، ترامپ با نویسنده‌ای ملاقات کرد که در پی نوشتن کتابی درباره آخرین رئیس دفتر وی بود. به گفته نیویورک تایمز، این مکالمه توسط حداقل دو نفر که در آن حضور داشتند ضبط شده و به گفته دادستانی، این فایل صوتی ثابت می‌کند که ترامپ به داشتن اسناد محرمانه افتخار می‌کرد.

بر اساس این فایل، ترامپ درباره نگهداری اسناد محرمانه صحبت کرده و به سند ادعایی پنتاگون که ظاهرا به حمله احتمالی به ایران می پردازد، اشاره نمود. در این فایل، ترامپ این سند را "سری" و "فوق محرمانه" توصیف کرده و گفته می شود ترامپ هنگام بیان این اظهارات به دسته ای از کاغذها اشاره کرده است.

 رئیس جمهور سابق در مصاحبه با بایر سعی کرد فایل صوتی و ادعاهای مطرح شده توسط دادستان را رد کند. ترامپ هر گونه اشاره به یک سند محرمانه واقعی را تکذیب کرد و گفت: هیچ سندی وجود نداشت. "شمار زیادی از اوراق" وجود داشت اما هیچ سند محرمانه ای در بین آنها نبود. «اینها گزارش‌های روزنامه‌ها، مجلات و مقالات بود.»

در 37 مورد در رابطه با اسناد محرمانه احتکار شده در خانه شخصی ترامپ، اتهاماتی علیه وی مطرح شده و از جمله به نگهداری غیرقانونی پرونده های محرمانه و توطئه برای ایجاد مانع در اجرای عدالت متهم است. اگر ترامپ مجرم شناخته شود، با یک حبس طولانی مواجه خواهد شد. در اولین جلسه دادگاه هفته گذشته، او خود را از همه اتهامات مبری خواند.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • قاسم
    0

    بدبخت ، اگر تو به یک مشت سند به اصطلاح حمله خیالی به ایران افتخار می‌کنی ، ما به موشک‌هایی که به عین الاسد زدیم و طبل تو خالی بودنت را به جهان نشان دادیم ، افتخار می‌کنیم.

  • اسکندر
    0

    محاکمه شخصیتی که روزی قدرتمندترین فردامریکابود!!اینست قانونمندی یک ابرقدرت!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها