سی ان ان: مذاکرات باقری و مورا در حال نزدیک شدن به تحولات مثبت است

یک منبع دیپلماتیک سی ان ان گفت که گفتگوهای ایران و اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه بر روی نکات کلیدی از جمله سطوح غنی سازی هسته ای و همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی متمرکز بود.

سی ان ان: مذاکرات باقری و مورا در حال نزدیک شدن به تحولات مثبت است

مصطفی سالم در سی ان ان نوشت: به نظر می‌رسد که شتاب برای احیای مذاکرات پیرامون برنامه هسته‌ای در حال ایجاد است. 

 در ادامه این مطلب آده است: یک منبع دیپلماتیک در این باره به سی ان ان گفت که گفتگوهای ایران و اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه بر روی نکات کلیدی از جمله سطوح غنی سازی هسته ای و همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی متمرکز بود.

این منبع افزود: به نظر می رسد گفتگوی دو روزه در دوحه بین انریکه مورا، دیپلمات اتحادیه اروپا و علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران، "دارد به تحولات مثبت در بسیاری از موضوعات منجر می شود."

این منبع که به دلیل حساسیت مذاکرات خواست نامش فاش نشود، گفت: «جو فعلی برای کاهش تنش مثبت بوده است.»

مورا در توییتر گفت‌وگوها را «فشرده» توصیف کرد و باقری پیشتر در توییتی نوشت که دو طرف «دیدار جدی و سازنده‌ای در مورد طیف وسیعی از موضوعات از جمله «مذاکرات در مورد لغو تحریم‌ها» داشتند.

این نشست یک هفته پس از دیدار کنی با مقامات کشورهای امضاکننده توافق - که به طور رسمی به عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شناخته می‌شود - فرانسه، آلمان و بریتانیا برگزار شد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران نیز روز سه‌شنبه قبل از سفر به عمان، روز سه‌شنبه در دوحه حضور داشت. هم قطر و هم عمان در گذشته نقش میانجی بین ایران و قدرت های غربی را ایفا کرده اند.

یک منبع گفت: با حمایت قطری ها، ایرانی‌ها با اروپایی‌ها و غیرمستقیم با آمریکایی‌ها گفت‌وگو کرده‌اند که منجر به تحولات مثبت در بسیاری از مسائل مربوط به دو طرف شده است، به این امید که شتاب مثبتی به برجام در بحث با اروپایی‌ها و مسائل زندانیان در بحث با امریکایی ها بدهد.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • ناشناس
    0

    خدا کند زندگی و امید و نور به ایران بازگردد یا بتابد دبگه اخر خطیم

  • ناشناس
    1

    ای دوغگو های بی وجدان.

  • فتح الله احمدیان
    3

    این مباحث ومذاکرات هرگزبه نتیجه نمیرسد،اگرمیرسیدمذاکره کننده های قبلی (ظریف)بسیارکارکشته تر،پخته تر،عالمتر،وباطرف مذاکره بهترصحبت کن تروهزارآیتم مثبت دیگر،به نتیجه میخواست برسه یک تلفن از بیت هرچی رشته بودن پنبه میکرد،حالادگه بدتر دولت بیسواد هرچی بگن بایدبگه چشم.....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      حالا چراغ سبز از بالا داده شده تا یکی دو سال روزنه ای باز بشه و مردم خفه نشوند بعد دوباره بسته می شه.

    • بهنام
      0

      حالا چه کنیم آقای ابوعلی سینا ؟
      مذاکرات را قطع کنیم ؟ نکنیم ؟ باج بیشتر چطور ؟تیم کارکشته‌ تر قبلی چطور ؟ اشتباهات املایی تر ؟
      هشت سال سرکاری تر چطور ؟؟ اگر چیزی سرت نمیشه کم‌تر در جملاتت تر بزن .

  • جنتی
    1

    کفن پوشان بی مغز کجا هستند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      همشون به منصب رسیدند

  • ناشناس
    1

    20 سال دروغ!!!
    45 سال عوام فریبی !!

  • ناشناس
    3

    ایشالاهرچه زودتر به توافق بین دو کشور برسیم.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      هنوز جا داریم ،
      بده بیاد

  • ناشناس
    1

    دروغ درمانی

  • ناشناس
    1

    از این باقری ابی گرم نمیشه ‌.کسیکه ضد برجام و ....هستش که نمیاد قدم مثبتی برداره .اینو گذاشتن که سنگ بندازه و هرروز مردم تو فقرو تورم و بیکاری و احساس در حالت جنگی بودن داشته باشند

  • ناشناس
    0

    بازار فرش بازار زعفران وبازار ده هاگالای دیگر وهالا هم بازار پسته را ازدست دادیم اینها همه بخاطر این است که وزیر خوارجه هیچ اختیاری از خود ندارد چند دستور به او دیکته می کنند وهمان راهم وقتی برمی گردد ازسفر کاری جواب صدها نفر را بدهد حتا امام جمعه شهرستانها بعد این نتیجه اش است که می بینید.

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    چهل و پنج سال است ملت بیچاره و درمانده جز غم و غصه و ناراحتی و عزا و دروغ و فساد و تشییع جنازه و...... چیزی ندیده!!!
    خبر خوب برای مردم چیه ؟؟؟

  • بی طرف
    2

    این اقایان پدر ظریف را دراوردن چطور شد الان مذاکره میکنند خدا کند بشود اما بعد از انتخابات دوباره فتح سفارت و اتش زدن توافق را داریم از عربستان یاد بگیرید که با دنیا رابط دارد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اون عرب هم فعلا داخل هتل است نه سفارت .هتل هم مسافر می رود . اهای مسافر عربی که امدی داخل ایران کزو کوزت پهن نکن که زودی بایدبرگردی .عوامل خود سر از بچگی خودسر بودن مثل ادرار هستند که غیر قابل کنترل از اولی که سفارت امریکا تسخیر شد ما با این ادرار مواجه بودیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها