وزارت خارجه آمریکا:

ایران گام‌هایی در جهت رفع تنش بردارد و زندانیان آمریکایی را آزاد کند/ همچنان به تعامل دیپلماتیک با متحدان و شرکا در ارتباط با ایران ادامه می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز پنجشنبه ۲۵ خرداد گفت، ایالات متحده از ایران می‌خواهد که گام‌هایی در راستای کاهش تنش از جمله در خصوص مهار برنامه توقف هسته‌ای، فعالیت‌های بی‌ثبات کننده منطقه‌ای و آزادی زندانیان آمریکایی بردارد.

ایران گام‌هایی در جهت رفع تنش بردارد و زندانیان آمریکایی را آزاد کند/ همچنان به تعامل دیپلماتیک با متحدان و شرکا در ارتباط با ایران ادامه می‌دهیم

متیو میلر اضافه کرد که ایالات متحده همچنان از تعاملات دیپلماتیک در هماهنگی با متحدان و شرکای خود جهت پیگیری اهدافش در قبال با ایران استفاده می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر تصریح کرد که واشینگتن هرگونه گزارشی مبنی بر قریب الوقوع بودن توافق با تهران را رد می‌کند.

متیو میلر گفت: «ما از ایران می‌خواهیم گام‌هایی برای تنش‌زدایی بردارد که البته شامل گام‌هایی برای مهار برنامه هسته‌ای‌اش می‌شود.»

او اضافه کرد: «همانطور که دیروز گفتم، در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران، هیچ توافقی وجود ندارد. گزارش‌ها مبنی بر وجود یک توافق یا توافق یا توصیف دیگری، هر طور که بخواهید آن را توصیف کنید، صحت ندارد.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که ایالات متحده از ایران می‌خواهد که کلیه «آمریکایی‌هایی را که به ناحق بازداشت کرده، آزاد کند.»

متیو میلر گفت: «بازداشت غیرقانونی شهروندان آمریکایی به عنوان یک اهرم فشار سیاسی غیرقابل قبول است و ما به کار خود برای بازگرداندن هر آمریکایی که به ناحق بازداشت شده است، ادامه خواهیم داد.»

در حالی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواستار آزادی زندانیان آمریکایی در ایران شده است که روز گذشته وزیر امور خارجه عمان گفت، تهران و واشینگتن به نهایی کردن توافقی برای آزادی زندانیان دوتابعیتی آمریکایی در ایران، نزدیک شده‌اند.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • 🐜
    2

    آشتی باامریکایی ها نزدیک است و دیگر شاهد گرانی وتورم کمرشکن وبیکاری نیستیم همچنین پایان یافتن دزدی های میلیاردی مسولین ازاین پس شاهد رونق اقتصادی ورفاهی ملت شریف ایران خواهیم بود اگر چوب لای چرخ توافق نگذارید

  • بیخیال،،،
    0

    شتر در خواب بیند پنبه دانه ،،،،،،،
    ایران سلطان گروگان گیری هست ،،،،چه توقع بیهوده ای ،،،دارید ،،،اگر هم اینها را آزاد کنند ،بلافاصله اشخاص دیگری را میگیرند ،،،،گاندو را یادتان رفته ؟؟!

  • ایرانی
    0

    شفاف و روشن داره می گه هیچ توافقی در کار نیست بعد شما می گی اشتی با امریکا نزدیک است؟؟؟ مرد حسابی متن را خوب بخوان. بعد اینا دنبال ازاد کردن زندانی هاشون هستند کجای کاری شما؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!

  • محمدرضا کیانفر
    0

    .
    محمد ایمانی اصولگرا نوشت: توافق موقت هیچ مجوزی برای عضویت مجدد آمریکا در برجام ندارد.

    آقای ایمانی،
    توافق موقت فقط آزاد کردن بخشی از پولهای ایران در قبال نظارت آژانس بر سایتهای اتمی مخفی می‌باشد برجام تله‌ای بود که آمریکا را در آن انداختیم ولی کاسبان تحریم که جواسیس اسرائیلند باعث نجاتش گردیدند مگر در خواب ببینیم که آمریکا مجدداً به دام بیفتد و عضو برجام شود.
    هژبری که آورده بودی به دام، رها کردی از دام و شد کار خام.
    نگه کن کزین بیهده کارکرد، چه آرد به پیشت به دیگر نبرد.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
    2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
    با تشکر از توجه شما.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها