فعال سیاسی اصلاح طلب:

برگ برنده اصلاح‌طلبان از دست رفته است

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: برنده اصلاح‌طلبان از دست رفته است. رای آوری اصلاح‌طلبان منوط به تجمیع رای هواداران این جریان و رای قشر خاکستری است. با این وضعیت معیشتی و فضای سیاسی اما قشر خاکستری طرفدار احزاب سیاسی نخواهند شد.

برگ برنده اصلاح‌طلبان از دست رفته است

به نظر نمی‌رسد که جریان اصلاحات – حداقل بخش رادیکال این جریان - قصد مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو را داشته باشد و از این رو است که مدام بر طبل تحریم می‌کوبد. خاصه آنکه این جریان سیاسی همواره از بابت تایید صلاحیت نامزدهایش نگرانی‌هایی دارد. در پی همین نگرانی است که بحث ورود با ژنرال‌ها یا کاندیداهای فرعی و حت ائتلاف در آستانه هر انتخاباتی بالا می‌گیرد. 

این طور که معلوم است در انتخابات آتی نیز طیفی از اصلاح‌طلبان که نزدیک به حزب اتحاد ملت هستند راه تحریم انتخابات را در پیش خواهند گرفت و طیف میانه‌رو این جریان که شاید بتوانند حول محور جبهه اصلاحات گرد هم آیند، تاکید بر مشارکت خواهند داشت.

غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره موضع جریان سیاسی متبوع خود نسبت به انتخابات گفت: «من گمان می‌کنم که اصلاح‌طلبان امیدی به تغییرات تعیین‌کننده در حوزه‌ی انتخابات ندارند تا استراتژی انتخاباتی بچینند. با این حال معتقد هستم که اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم نمی‌کنند؛ اما شرکت هم نمی‌کنند». 

وی همچون بسیاری از نیروهای اصلاح‌طلب همه ناکامی‌های این جریان را گردن شورای نگهبان و نظارت استصوابی انداخت و گفت: «شرایط انتخاباتی برای اصلاح‌طلبان مساعد نیست. به نظر من تا شورای نگهبان و کلیت نظام اطمینان ندهد که تیر استصواب را از سر نامزد‌ها دور کند در به همین پاشنه می‌چرخد و اصلاح‌طلبان نباید در این میدان تحقیر شوند. اصلاح طلبان نباید با گزینه های فرعی وارد شوند. اصلاح طلبان در دوره قبل یک شکست تحمیلی را به خودشان قبولاندند اما گمان نمی‌کنم دوباره این کار را بکنند».

رجایی در ادامه نسبت به تحریم انتخابات توسط حزب اتحاد و جریانات تندرو اصلاح طلبان افزود: «قاعدتا این جریانات احساس می‌کنند نجیبانه شرکت کردن در انتخابات نمی‌تواند هوادارنشان را متقاعد کنند و ناچار‌اند که به فرضیه آخر یعنی تحریم دست بزنند. طبیعی است وقتی حس می‌کنید مسیر پیش رو بن بست است، ترجیح می‌دهید در آن رانندگی نکنید».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب: در پایان درباره شعار‌های احتمالی اصلاح‌طلبان مبنی بر نفی عملکرد چهارساله مجلس برای رای آوری گفت: «با نفی اصولگراها و نقد آن‌ها چیزی به دست نمی‌آید. سبد رای اصلاح طلبان قشر خاکستری است که به خاطر مسائل معیشتی به تصمیم رسیده و برگ برنده اصلاح‌طلبان در این مسائل از دست رفته است. رای آوری اصلاح‌طلبان منوط به تجمیع رای هواداران این جریان و رای قشر خاکستری است. با این وضعیت معیشتی و فضای سیاسی اما قشر خاکستری طرفدار احزاب سیاسی نخواهند شد.»

منبع: فردا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها