بمباران پناهگاه های قاچاقچیان انسان در زاویه و زواره

نیروهای امنیتی لیبی از پهپادهای بایراکتار ساخت ترکیه برای بمباران انبارهای سوخت و پناهگاه های قاچاقچیان انسان در شهرهای ساحلی زاویه و زواره استفاده می کنند.

 بمباران پناهگاه های قاچاقچیان انسان در زاویه و زواره

به گزارش خبر فوری، سایت زوددویچه سایتونگ آلمان نوشت: بیمارستان‌های زاویه از پنج کشته و چند مهاجر زخمی که منتظر عزیمت به اروپا بودند، گزارش دادند. سخنگوی ارتش لیبی گفت هدف از این کار، پاکسازی غرب لیبی از باندهای قاچاق انسان و مواد مخدر است. به رغم خطر شکنجه و آدم ربایی، جنگ در سودان و کمپین نفرت علیه مهاجران در تونس دوباره توده‌ای از پناهندگان و مهاجران را به سواحل لیبی جذب کرده است.

در زاویه، گروه‌های مسلح برای قدرت می‌جنگند و این شهر در 30 کیلومتری غرب طرابلس را به نوعی کلان شهر مافیایی تبدیل کرده‌اند. دولت عبدالحمید دبیبه، نیروهای ارتشی وفادار اندکی داشته و وفاداری بیشتر شبه نظامیان پایتخت را با پول می خرد. از زمان پایان جنگ بر سر طرابلس سه سال پیش، ارتش ترکیه مستقر در لیبی امنیت وی را تضمین کرده است.

در هر صورت، تاکنون هیچ انتقادی از اقدام نظامی از سوی پایتخت های اروپایی صورت نگرفته است. حملات پهپادها همچنین به مزارع و ساختمان های متعلق به خانواده بزرگ بذریبا که در زاویه بسیار قدرتمند هستند، اصابت کرد. ناظران این عمل را تلاش رئیس جمهور دبیبه برای به دست آوردن سرمایه سیاسی از جنگ علیه قاچاقچیان انسان می دانند.

معتز متی، روزنامه نگار لیبیایی از طرابلس می گوید: «اگرچه اهداف قانونی مانند قاچاقچیان انسان مورد حمله قرار می گیرند، اما وضعیت در حال تشدید است. گروه های محلی قدرت واقعی را در دست دارند. حتی ارتش خارجی نیز نمی تواند کاری برای تغییر آن انجام دهد.» متی مانند بسیاری از لیبیایی ها، سکوت پایتخت های اروپایی پس از حملات پهپادها را به عنوان تایید مخفیانه جنگ علیه قاچاقچیان انسان تفسیر می کند.

خلیفه حفتر که در شرق لیبی حکومت می کند، در حال حاضر شاهد قدرت قاچاقچیان انسان است. او طی یک سفر دولتی به رم در اوایل ماه مه وعده داد که مانع از خروج کشتی‌های ترال از لیبی به سمت ایتالیا با 500 مهاجر شود. در آخر هفته نیز ابرهای دود بر فراز کمپ های قاچاقچیان انسان در شرق لیبی دیده می شد. ارتش حفتر بیش از 1500 جویای کار را از بنگلادش، سوریه و مصر با پای پیاده زیر آفتاب سوزان تا مرز برد، اما مقامات مصری از ورود مهاجران ممانعت کردند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    پناهگاه قاچاقچیان تپل اینجاست
    اشتباهی زدی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها