الگوی پیشرفت تراز اسلام

سعید فیضی/ فعال سیاسی

الگوی پیشرفت تراز اسلام

در آیه ۱۴۹ سوره‌ی آل عمران، موضوع دسیسه‌ی دشمنان اسلام برای مسلمانان، به منظور «اطاعت از کافران و ترک جهاد با آنان با استفاده از روش القاء این موضوع که جنگ با کفار قریش اشتباه بوده»، تبیین شده است.

و در آیات ۱۷۳ و ۱۷۵ همین سوره، سخن از «ترساندن مؤمنان از سوی برخی کفار و شیطان‌صفتان و بازداشتن آنها از جهاد» به میان آمده است.

خداوند در آیه‌ی ۱۴۹ آل عمران، به مسلمانان آگاهی و هشدار می‌دهد که نباید تحت تأثیر سخنان کافران قرار گیرند و از مسیر جهاد روی برگردان شوند.

در آیه‌ی ۱۵۱، به یکی از اسباب پیروزی و پیشرفت مسلمانان در بزنگاه‌ها اشاره شده (داستان عدم اطاعت تعدادی از سربازان در جنگ احد و تبدیل پیروزی به شکست در این جنگ بعد از نافرمانی از پیامبر) و آن «اطاعت و پیروی از دستورات فرمانده و رهبر زمان» در کنار داشتن روحیه، امید و اتکاء به خداوند می‌باشد.

امروز هم «یکی از عوامل مهم پیروزی ملت‌ها چه در میدان جنگ و چه در میدان پیشرفت و حرکت رو به جلوی کشور، همان داشتن امید و باور به مسیر آینده است» که اسلام این روحیه را در میدان مبارزه با تقویت روح ایمان و عشق به جهاد و افتخار به شهادت و اتکا به خداوند، به عالی‌ترین شکل پرورش داده و مصداق عینی آن در هشت سال دفاع مقدس تجلی یافت! 

زمانی که رزمندگان کشورمان با همین الگو، با وجود کثرت و برتری دشمن در عده و تجهیزات، توانستند تجاوز رژیم بعث که با همراهی قدرت‌های بزرگ جهان بود را قاطعانه پاسخ دهند و با خلق حماسه‌ای بزرگ، ذره‌ای از خاک وطن اشغال نگردید و تا نسل‌های متمادی به برکت خون شهدا، تجربه و میراثی گرانبها و ارزشمند برای کشور باقی گذاشت.

امروز هم «در مسیر پیشرفت با امید به آینده و واقع‌بینی و در نظر گرفتن آرمان‌ها، می‌توان به پیشرفت و اقتدار در عرصه‌های مختلف اقتصادی، علمی، فرهنگی، و سیاسی دست یافت» و یقیناً ایران قوی می‌تواند در گام دوم انقلاب و شکل‌گیری دولت تراز اسلام، با همین الگو شکل گیرد و تمامی مسئولین دولتی و حکومتی و آحاد مردم و جریان‌های سیاسی و فرهنگی باید به دور از اختلاف سلیقه‌ها، نگاهی واحد و مشترک به مسیر پیشرفت ایران عزیزمان با در نظر گرفتن الگوی ذکر شده و پیروی از دستورات امام جامعه، داشته باشند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها