رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس: ساترا و شاپرک غیرقانونی هستند

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس و نماینده مردم تهران نسبت به ناآشنایی رگولاتوری فناوری‌های مالی ایران با مفهوم رگ‌تک اظهار تأسف کرد و گفت‌: نهاد غیرقانونی ساترا و شاپرک نتیجه این نا‌آشنایی هستند.

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس: ساترا و شاپرک غیرقانونی هستند

دومین سمینار رگ‌تک ایران امروز در آکادمی ایرانسل با حضور نمایندگان بخش خصوصی و دولتی برگزار شد. مجتبی توانگر، عضو کمیسیون اقتصاد دیجیتال مجلس در اختتامیه سمینار گفت: در طول تاریخ یکی از وظایف ذاتی دولت‌ها این بوده که زندگی کردن را برای شهروندان‌شان آسان کنند، زیرا یکی از موضوعات و چالش‌هایی که در طول سال‌ها با شکل‌گیری دولت‌ها و بزرگتر شدن نقش آنها در زندگی روزمره مردم شکل گرفت، دست‌و‌پنجه نرم کردن با بروکراسی ایجادشده از سوی دولت‌ها بود.

مجتبی توانگر با بیان اینکه امروزه اگرچه ریشه رگ‌تک را می‌توان از دنیای فناوری مالی دانست گفت: اما آن را می‌توان فراتر از دنیای مالی دید، چراکه رگولاتوری در تمامی حوزه‌ها بیش از هر زمان دیگری نیازمند فناوری و نوآوری است. از موضوعات مهم در انقلاب صنعتی چهارم، تبیین و تصریح قواعد و مفهوم رگولاتوری است. 

متاسفانه نهاد‌های رگولاتوری در حوزه فناوری مالی، اقتصاد دیجیتالی و دانش‌بنیانی در کشور حتی با مفهوم رگولاتوری آشنا نیستند، نهاد غیرقانونی ساترا و شاپرک از این جنس هستند.

منبع: اطلاعات آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها