پیش‌بینی روزنامه آرمان ملی:

لاریجانی برای انتخابات ۱۴۰۴ می‌آید و شورای نگهبان هم او را ردصلاحیت نمی‌کند

روزنامه آرمان ملی نوشت: توصیه‌های اخیر بزرگان کشور مبنی بر رقابتی بودن انتخابات‌ها هم شاید انگیزه‌ای برای حضور لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری 1404 باشد.

لاریجانی برای انتخابات ۱۴۰۴ می‌آید و شورای نگهبان هم او را ردصلاحیت نمی‌کند

روزنامه آرمان ملی در گزارشی از احتمال حضور علی لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۴ خبر داده و نوشته شورای نگهبان هم او را دیگر ردصلاحیت نمی‌کند.

بخش‌های مهم این گزارش به شرح زیر است: 

برخی تحلیلگران معتقدند که لاریجانی را باید از لیست گمانه‌های انتخابات مجلس خارج کرد و در لیست کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری ۱۴۰۴ قرار داد؛ موضوعی که حتی برخی نزدیکان به او نیز به آن معترفند و معتقدند که لاریجانی اگر تصمیمی بر کاندیداتوری مجدد داشته باشد بدون شک معطوف به انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود نه مجلس.

لاریجانی حضور خود در انتخابات مجلس را تکذیب کرده اما باید به کلمات آخر جوابیه لاریجانی دقت شود: «ملک را چاره ای دیگر نیاز است» او از وفاداران به نظام است.

لاریجانی همچنان در حلقه چهره‌های مورد اعتماد نظام قرار دارد و حضورش در انتخابات می‌تواند حمایت برخی بخش‌های حاکمیتی را هم به دنبال داشته باشد اما راهکاری را انتخاب می‌کند که اتفاقات ریاست جمهوری سیزدهم تکرار نشود. 

باید توجه داشت توصیه‌های اخیر بزرگان کشور مبنی بر رقابتی بودن انتخابات‌ها هم شاید انگیزه‌ای برای حضور لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری 1404 باشد. برگزار کنندگان انتخابات هم تصریح می‌کنند که  تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت سرلوحه برگزاری انتخابات است.

از سوی دیگر  بعید است شورای نگهبان بعد از گلایه رهبری از ردصلاحیت لاریجانی، و در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم تصمیم به ردصلاحیت او بگیرد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها