جزئیات جدید از علت آغاز درگیری در مرز با افغانستان/ ممانعت از ورود کاروان قاچاقچیان به درگیری با طالبان انجامید

یک منبع آگاه، جزئیات جدیدی از علت آغاز درگیری اخیر مرزی با طالبان را تشریح کرد.

جزئیات جدید از علت آغاز درگیری در مرز با افغانستان/ ممانعت از ورود کاروان قاچاقچیان به درگیری با طالبان انجامید

یک منبع آگاه امنیتی، درباره علت آغاز درگیری مرزی اخیر با نیروهای طالبان در مرز ایران و افغانستان، اظهار داشت: روز گذشته (شنبه 7 خرداد) یک کاروان از قاچاقچیان مواد مخدر از سمت شرق قصد ورود به داخل خاک کشورمان را داشتند که نیروهای مرزبانی ایرانی متوجه شده و با آنها درگیر می‌شوند.

وی افزود: در پی این درگیری، نیروهای طالبان مستقر در مرز که از موضوع بی‌اطلاع بودند، اقدام به تیراندازی به طرف نیروهای ایرانی می‌کنند که این تیراندازی به درگیری میان دو طرف منجر می‌شود.

این منبع آگاه خاطرنشان کرد: در جریان این درگیری، متاسفانه یکی از نیروهای مرزبانی کشورمان به شهادت رسیده و چند نفر از نیروهای طرف مقابل (طالبان) هم کشته شدند که آمار دقیقی از آنها نداریم.

در پی درگیری روزگذشته در محدوده پاسگاه ساسولی واقع در هنگ مرزی زابل، سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی کشور و امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) وارد منطقه سیستان شدند و در نشستی مشترک ‌در شهرستان زابل درگیری اخیر با طالبان را بررسی کردند.

سردار رضایی در این بازدید گفت: برنامه‌های ما به عنوان یک ارگان نظامی و امنیتی این است که از مرزها دفاع و حراست کنیم تا مردم ما بتوانند در امنیت کامل در حاشیه مرزها و مرکز زندگی کنند و در این مسیر به هیچ احدی اجازه تعرض نمی‌دهیم.

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز اظهار داشت: مرزهای مشترک با کشور افغانستان به طور کامل در کنترل نیروی زمینی ارتش هستند و در کنار ما برادران مرزبانی قرار دارند و امنیت به طور کامل برقرار است.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها