اشپیگل:

خطر ورشکستگی دولت آمریکا در آغاز ماه ژوئن/ بایدن و مک کارتی بدون نتیجه برای یافتن یک سازش در تلاش هستند

هنوز هیچ راه حلی با توجه به نکول قریب الوقوع در آمریکا پیدا نشده است. چند روز قبل از ضرب الاجل مورد انتظار، گفتگوی جدیدی بین رئیس جمهور جو بایدن و جمهوری خواهان مخالف بدون نتیجه باقی ماند. کوین مک کارتی عصر دوشنبه گفت که این گفتگو "مثمر" بوده است. اما هنوز "توافقی" وجود ندارد.

خطر ورشکستگی دولت آمریکا در آغاز ماه ژوئن/ بایدن و مک کارتی بدون نتیجه برای یافتن یک سازش در تلاش هستند

اشپیگل آلمان نوشت: دولت بایدن و جمهوری خواهان اپوزیسیون از ماه ها پیش در مورد افزایش سقف بدهی بحث می کنند. بدون توافق، برای اولین بار در تاریخ، آمریکا در آغاز ماه ژوئن در خطر ورشکستگی و عواقب مخرب اقتصادی و مالی بسیار گسترده ای قرار خواهد گرفت.

جمهوری خواهان می خواهند در ازای کاهش میلیاردی بودجه دولت، افزایش سقف بدهی را تایید کنند. آنها خواستار این هستند که در سال بودجه 2024، هزینه ها کمتر از میزان جاری باشد. کاخ سفید پیشنهاد توقف سطح هزینه‌ها و افزایش مالیات بر شرکت‌های ثروتمند و بزرگ را مطرح کرده، اما جمهوری‌خواهان با آن مخالف هستند. با توجه به مناقشه بدهی، بایدن سفرهای برنامه ریزی شده خود به پاپوآ گینه نو و استرالیا را پس از اجلاس سران G7 در هیروشیما لغو کرد و روز یکشنبه از ژاپن به آمریکا بازگشت.

آمریکا قبلا در ژانویه به محدودیت قانونی 31.4 تریلیون دلاری رسیده بود. از آن زمان، دولت آمریکا به "اقدامات فوق العاده" برای جلوگیری از ورشکستگی متوسل می شود، اما گزینه های ممکن به زودی تمام خواهند شد. محدودیت بدهی آمریکا ده ها بار توسط روسای جمهور از هر دو حزب طی چند دهه گذشته با اکثریت دو حزب تعلیق یا افزایش یافته است. اما امسال جمهوری خواهان از اکثریت جدید خود در مجلس نمایندگان برای بازی های قدرت سیاسی استفاده می کنند.

بایدن حتی در نظر دارد کنگره را دور بزند و به سادگی محدودیت بدهی را نادیده بگیرد. او می تواند به اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی آمریکا استناد کند که بر اساس آن "اعتبار قانونی" بدهی ملی آمریکا "نباید مورد تردید قرار گیرد". با این حال، چنین رویکردی در تاریخ آمریکا بی سابقه خواهد بود و از نظر قانونی مشکوک است. 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    0

    ای بابا ایران چند سال ورشکسته هست کسی خم به ابرو نمیاره ،اگه امریکا وضعیتش اینه چرا همه دوست دارند بروند انجا .چرت نگوید

  • ناشناس
    0

    امریکا ول کنید اخ اینجا گل وبلبل هست

  • رسول
    0

    خخخخخخخخ دلتون به این چرت و پرتا خوش باشه اقتصاد فقط ایران گل و بلبل

  • ناشناس
    0

    متوهم هستید

  • ناشناس
    0

    دیگه این حرفا مشتری نداره .. خرخودتی جد وآبادت

  • ناشناس
    0

    الان نزدیک ۴۵ ساله که آمریکا و غرب و کل دنیا در حال نابودی هستش و ایران در حال پیشرفت !!!؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها