وزیر کشور: هیرمند از نظر متخصصان ما آب دارد

وزیر کشور گفت: از نظر متخصصان ما در هیرمند آب هست؛ از این رو حاکمان و مسؤولان افغانستان حتما باید به تعهدات‌شان عمل کنند.

وزیر کشور: هیرمند از نظر متخصصان ما آب دارد

احمد وحیدی در حاشیه حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری در پاسخ به این سؤال که آیا انتخابات امسال مجلس به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد یا خیر، گفت: انتخابات الکترونیک چند مرحله دارد؛ یکی از این مراحل اهراز هویت است که حتما الکترونیکی خواهد بود، بحث شمارش آراء هم به نظر شورای نگهبان بستگی دارد؛ باید خودمان را آماده کنیم تا حداکثر صندوق‌ها را برای شمارش آراء الکترونیکی آماده کنیم، ولی باید شورای نگهبان این مسئله را تأیید کند.

وی افزود: تا ده درصد این آمادگی وجود دارد ولی باید آن را به سرعت توسعه دهیم در مجلس پیش‌بینی شده بود که یک حداقل یک‌هشتم شمارش آراء الکترونیکی باشد که الآن برای آمادگی آن وجود دارد، با این حال به دنبال توسعه آن هستیم.

وزیر کشور در مورد تأمین حقـآبه هیرمند نیز، گفت: در تمام تماس‌ها و جلسات بر حق ایران تأکید کردند و گفته‌اند که برای حل این مسأله تلاش می‌کنند.

وحیدی تصریح کرد: طرف مقابل ادعا می‌کند که آب نیست، ولی گزارش‌ها نشان می‌دهد آب هست، مسئولین ذی‌ربط ما به محل بروند و برسی کنند، اگر آب نبود که ما بحثی نداریم، اما در صورتی که آب باشد، در این صورت طبیعتا باید به وظیفه خودشان در این مورد عمل کنند، از نظر متخصصین ما آب هست فلذا حاکمان و مسئولین افغانستان حتما باید به تعهداتشان عمل کنند.

وی تأکید کرد: به رابطه عمیق دو کشور ارج می‌گذاریم و انتظار داریم طرف مقابل به پیام‌های دوستی صادر شده از جانب ایران احساس مسئولیت و به وظیفه همسایگی، دینی، اخلاقی و قانونی‌شان عمل کنند.

وزیر کشور در مورد حادثه شهادت مرزبانان نیز تصریح کرد: به خانواده شهدا تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم. پاکستان هم‌ در این مورد اظهار تأسف کردند دوستان ما تلاش‌شان این بوده است که با تعامل خوب با دولت پاکستان جلوی این قبیل حوادث را بگیرند، امیدواریم در این مقطع هم مسئولان پاکستان با مسئولان ما همکاری کنند و حتما آمران و عاملان این جنایت را به مجازاتشان می‌رسانیم.

 
 
منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    0

    همه میدانند که هیرمند آب دارد اما آیا ما همت گرفتن حقمان را داریم؟؟؟

  • رابی
    0

    از نظر متخصصان شما هیرمند آب دارد.ولی از نظر متخصصان ما غیرت و قدرت پس گرفتن حق آبه ملت ایران در شما وجود ندارد.

  • متفاوت
    0

    آب هست اما طالبان مدعی است که این حقابه باطی کردن مسیر طولانی وشنزار به مقصد نمی‌رسد وهدرمیرود پس چه بهتر که واریزنشود، این هم باید مدنظر داشت.

  • شیخ حسن حاجی حسین
    0

    اگه افغانستان اب بروی مردم سیستان ببندد مگه چه کاری از دستتون برمیاد همچنان که مردم اروپا زمستان روباهیزم گذراندند ایرانی هاهم ناچارهستن جایگزین پیداکنن لااقل ازشمامسعولین دلسوز رفع تکلیف میشود که هیچ دین وادای نثبت به مسعولیت خود ندارید

  • ناشناس
    0

    از نظر متخصصان شما
    مگه چشم ندارید یا کورید

  • ناشناس
    1

    حق ول کن ،ببین بهت می‌دهند ،یا میگن بده بزنیم

  • ناشناس
    0

    به متخصصان شما اعتباری نیست دوتا ادم حسابی بفرستید بررسی کنند .

  • 0

    متخصصان امام صادقی ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها