کره شمالی واشنگتن و سئول را به باج گیری هسته‌ای متهم کرد

پیونگ یانگ می‌گوید آمریکا و کره جنوبی با انجام رزمایش‌های مختلف نظامی به دنبال "باج گیری هسته ای" در جهان هستند.

کره شمالی واشنگتن و سئول را به باج گیری هسته‌ای متهم کرد

در حالی که پیونگ یانگ واشنگتن را به تشدید "باج گیری هسته ای" با مانور‌های نظامی متهم کرده، کره جنوبی، آمریکا و ژاپن روز دوشنبه تمرینات مشترک دفاع موشکی دریایی را برای بهبود پاسخ به تهدیدات کره شمالی برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این سه کشور در مذاکرات روز جمعه در واشنگتن توافق کردند که در تلاش برای تقویت همکاری‌های دیپلماتیک و نظامی، رزمایش‌های دفاع موشکی و ضد زیردریایی منظم برگزار کنند.

کره شمالی روز جمعه یک موشک بالستیک قاره پیمای سوخت جامد جدید (ICBM) آزمایش کرد که به گفته کارشناسان پیشرفت چشمگیری در ساخت موشک‌های بالستیک این کشور محسوب می‌شود.

ساعاتی پس از رزمایش‌های سه جانبه، ری پیونگ چول، معاون کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم کره شمالی، بیانیه‌ای صادر کرد و از آمریکا به دلیل برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل به خاطر آزمایش ICBM انتقاد کرد.

ری گفت که توسعه تسلیحات در کره شمالی یک اقدام دفاعی در برابر تهدیدات آمریکاست. او واشنگتن را متهم کرد که تنش‌های منطقه‌ای را «تا مرز انفجار» با مانور‌های نظامی شبیه‌سازی شده علیه کره شمالی افزایش داده است.

ری گفت، استقرار اخیر بمب افکن‌های استراتژیک آمریکا "شواهد روشنی بود که تهدید و باج خواهی هسته‌ای آمریکا علیه ما به سطحی رسیده است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. "

وی افزود: اگر آمریکا هشدار‌های مکرر ما را نادیده بگیرد و به اقداماتی که محیط امنیتی شبه جزیره کره را به خطر می‌اندازد ادامه دهد، اقدامات لازم را برای حفظ امنیت داخلی و مرز‌ها انجام خواهیم داد.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد هم در نشست روز دوشنبه به شورای امنیت سازمان ملل گفت: اجازه دهید واضح بگویم، تلاش‌های قانونی ما برای دفاع در برابر اقدامات تشدید کننده مکرر کره شمالی به هیچ وجه رفتار غیرقانونی کره شمالی را توجیه نمی‌کند.

کشور‌های غربی به ویژه آمریکا سالهاست که کره شمالی را به دلیل فعالیت‌های هسته‌ای خود تحریم کرده اند؛ آمریکا می‌گوید پیونگ یانگ در حال ساخت سلاح‌های هسته‌ای پیشرفته است که می‌تواند جهان را تهدید کند؛ سخنانی که هر بار توسط مقامات کره شمالی به شدت رد می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها