علم الهدی:هر جریان سیاسی که مقابل ولایت و رهبری ایستاد، آخرش منصور دوانیقی است

امام جمعه مشهد گفت: جریاناتی که از خط ولایت و امام منحرف شده‌اند، هیچ قدرتی برای پیاده‌سازی عدالت، انصاف و اسلام در جامعه ندارند.

علم الهدی:هر جریان سیاسی که مقابل ولایت و رهبری ایستاد، آخرش منصور دوانیقی است

حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی، امروز در مراسم سالروز شهادت امام صادق(ع) در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: امروز در کنار همه اشک‌ها و عزاداری برای اهل بیت، آنچه مهم است معرفت‌شناسی درباره آنهاست. اگر در کنار شعائری که در مناسبات شهادت ائمه برگزار می‌کنیم، نتوانیم وارد حوزه معرفت‌شناسی شویم، بهره‌ای از برنامه‌های ولایی خود نبرده‌ایم.

وی با اشاره به مظلومیت امام صادق(ع)، افزود: از ۳۴ سال امامت ایشان، ۲۰ سالش مقارن با خلافت بنی‌امیه و ۱۴ سال آن مقارن با خلافت بنی‌عباس بود. لذا بررسی زندگی این امام بزرگوار و توجه به مظلومیت ایشان، بزرگترین راهنما برای شناخت جریان‌های مختلف موجود در عرصه سیاست است.

نماینده ولی فقیه در خراسان ادامه‌ داد: ریشه مظلومیت اهل بیت از حضرت زهرا(س) آغاز شد تا روزی که حضرت حجت در پس پرده غیبت قرار گرفتند. یعنی قریب ۲۵۰ سال طول کشید و در این دوران تمام تحولات سیاسی رخ داده در اسلام، یک محور داشت و آن مظلومیت اهل بیت و عزیزان پیامبر بود، زیرا از همان اول عرصه رهبری جامعه دینی و اداره مردم در جریان رقابت قدرت قرار گرفت و از مسیر امامت و ولایت خارج شد.

علم‌الهدی بیان کرد: این نکته در زندگی اجتماعی و انقلابی امروز ما هم مطرح است، یعنی اگر بنا شد یک روز جریان قدرت و رهبری از مسیر ولایت خارج شود و تحت هر عنوانی بخواهیم جریان رهبری را از حاکمیت ولایت جدا کنیم، نتیجه همان می‌شود که در زمان بنی‌امیه و بنی عباس دامن‌گیر امت اسلامی شد.

وی اضافه کرد: جریانات مختلف با هر اسمی اعم از عدالت، مردم و... اگر تحت رهبری ولایت نباشند، نخواهند توانست برای زندگی مردم کاری بکنند، زیرا تاریخ نشان داده است چنین جریاناتی که از خط ولایت و امام منحرف شده‌اند، هیچ قدرتی برای پیاده‌سازی عدالت، انصاف و اسلام در جامعه ندارند.

امام جمعه مشهد با اشاره به جنایات منصور دوانیقی در حق اهل بیت و نسل سادات به ویژه فرزندان امام حسن(ع)، افزود: منصور دوانیقی با روایت کردن احادیث امیرالمومنین(ع) و معرفی خود به عنوان شیعه، در مسجد از مردم پول جمع‌آوری می‌کرد و در قالب دوستدار اهل بیت قیام کرد و مردم او را به قدرت رساندند و وقتی به قدرت رسید، بیشترین ظلم را به اهل بیت و نسل سادات روا داشت. امام صادق (ع) ۱۴ سال از امامتشان مقارن با حکومت چنین خلیفه ظالمی بود.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: فاصله‌گیری مردم از امامت و ولایت باعث شد این فرد به قدرت برسد و این مسائل برای اسلام پیش آید. امروز هم در جامعه ما هر جریان سیاسی که مقابل ولایت و رهبری ایستاد، این را بدانید که آخرش منصور دوانیقی است و پایانی جز ظلم و جنایت ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: این طور نباشد که عوامل نفاق و نفوذی با آرام و قیافه‌های مختلف و شعارهای متعدد در شما مردم نفوذ کنند و فردا بشوند  منصور دوانیقی و دست شما مردم کوتاه شود و هیچ کاری نتوانید بکنید.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها