زمانی که زلنسکی جت های جنگنده می خواهد، شولتز در سکوت نگاه می کند

ولودیمیر زلنسکی در پنجمین سفر خود به خارج از کشور برای سومین بار با اولاف شولتز به صورت حضوری ملاقات کرد. آلمان از دیرباز متحد دشواری برای اوکراین بوده و کی یف و برلین اکنون می خواهند به این قسمت پایان دهند.

زمانی که زلنسکی جت های جنگنده می خواهد، شولتز در سکوت نگاه می کند

رسانه آلمانی دی ولت در یادداشتی به قلم گرگور شوونگ، به سفر رئیس جمهور اوکراین به آلمان پرداخت و نوشت:

به عنوان هدیه خوش آمدگویی، شولتز یک بسته تسلیحاتی به ارزش 2.7 میلیارد یورو برای اوکراین تهیه کرد: آلمان تعداد بیشتری نفربر زرهی، لئوپارد-1های قدیمی، هویتزر، خودروهای زرهی رزمی، پهپادهای شناسایی و مهمات را تامین می کند. این بزرگ ترین بسته کمکی دولت فدرال از آغاز جنگ است.

بدین ترتیب، شولتز به استراتژی قبلی تحویل سلاح به صورت تکه تکه و پس از فشار بین المللی پایان می دهد. برای اولین بار، کی یف می تواند روی بسته ای از برلین به ارزش میلیاردها یورو حساب کند. تاکنون تنها آمریکا در چنین مقیاسی عمل کرد.

 تا پیش از این، شولتز همواره با تحویل سلاح های سنگین مخالفت می کرد. برای تقریبا یک سال، صدراعظم قاطعانه ارسال تانک های غربی را که کی یف تنها چند ماه پس از شروع جنگ درخواست کرده بود، به دلایل مختلف رد کرد. تنها زمانی که فشار متحدان بسیار زیاد شد، آلمان در آغاز سال یک ائتلاف تانک ایجاد کرد که اکنون وعده 70  تانک مدرن لئوپارد 2 و بیش از 100 تانک لئوپارد 1 را داده که برخی از آنها تحویل گردیده است.

این تغییر مسیر، نقطه عطفی در سیاست آلمان در اوکراین بود. علاوه بر این، بوریس پیستوریوس پست وزارت دفاع را بر عهده گرفت. به گفته محافل دولت اوکراین، از آن زمان تاکنون، به درخواست‌های کی‌یف به طور سازنده‌تری برخورد شده است. بنابراین، بسته جدید تسلیحات هم در برلین و هم در کی یف به عنوان اولین گام برای ورود به عصر جدید تلقی می شود.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها