نماینده سمیرم و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

حتی یک مسکن هم در سمیرم ساخته نشده است/ اگر دست مجلس بود اکثر وزرا باید استیضاح می‌شدند

نماینده سمیرم در مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: دولت ابراهیم رئیسی شعار ساخت یک میلیون مسکن در سال داده است اما در شهرستان من حتی یک مسکن هم ساخته نشده است.

حتی یک مسکن هم در سمیرم ساخته نشده است/ اگر دست مجلس بود اکثر وزرا باید استیضاح می‌شدند

درحال حاضر سه وزارتخانه دولت سیزدهم بدون وزیر است؛ تورم در حال رکورد شکنی است و پای هیچ ونده‌ای به پای روند فزاینده نرخ ارز نمی‌رسد. در چنین وضعیتی انتظار می‌رود مدیرانی بر سر کار باشند که بتوانند وضعیت نابسامان اقتصادی را کنترل کنند اما حتی نماینده‌های مجلس یازدهم که به همسویی با دولت شهرت دارند هم از انتخاب چنین مدیرانی ناامید شده اند.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است شعار‌های ابراهیم رئیسی در زمان انتخابات شعار‌های مردم‌پسند و حتی کارشناسی شده‌ای بود، اما پس از رسیدن او به ریاست جمهوری مشخص شد که بین شعار و عمل، تفاوت زیادی است و هیچ هم همخوانی باهم  ندارند.

اصغر سلیمی نماینده سمیرم  گفت: شاخص‌هایی که رییس جمهور قرار بود در تعیین مدیران رعایت کند، به واقعیت نرسیده است. این در حالیست که در کشور‌های پیشرفته، برای تعیین یک مدیر، شاخص‌ها و رتبه‌بندی‌هایی وجود دارد و کاری ندارند که فرد از کدام حزب روی کار آمده باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: در دولت سیزدهم کسی که هیچ‌گونه تجربه و تخصصی ندارد، به سمت وزیر یک وزارتخانه یا مدیر یک اداره کل و مجموعه بزرگ منصوب می‌شود. از طرفی، افرادی که زیردست این فرد هستند، افراد متخصصی‌اند و اگر احسای کنند مقام بالاسری آن‌ها بی‌تجربه است و بدون ضابطه انتخاب شده،  انگیزه کار کردن را از دست می دهند. از سوی دیگر، مدیر کم‌تجربه هم نمی‌تواند زیرمجموعه خودش را مدیریت کند. 

او معقتد است بی‌ثباتی و تورمی که امروز در بازار شاهد آن هستیم نتیجه همین انتصابات اشتباه و سو مدیریت است.

نماینده سمیرم می‌گوید: ادامه این روند، ظلم به کشور است. اوایل انقلاب از شهید چمران پرسیدند تخصص بهتر است یا تعهد؟ آقای چمران گفت البته تعهد، اما کسی که در کاری تخصص ندارد و کار را به عهده می‌گیرد در حقیقت تعهد هم ندارد. کاش این جمله ارزشمند در دستور کار مدیران منصوب‌گر قرار می‌گرفت.

وی می‌گوید: الان ۴۴ سال از انقلاب گذشته و وقت آزمون و خطا برای کشور نیست. مردم باید به آینده امید داشته باشند. (دولت) شعار می‌دهد که می‌خواهیم چهار میلیون مسکن بسازیم و اما دو سال از عمر دولت گذشته و معلوم نیست چقدر از این شعار محقق شده است. خوب است دولت شفاف بگوید چند تا مسکن تا امروز ساخته است. یا شعار می‌دهند که سالی یک میلیون اشتغال ایجاد کردیم. پس نماینده‌ای که شهرستانش ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد، باید حداقل شاهد ایجاد ۸۰۰ شغل در شهرستانش باشد، ولی یک شغل هم ایجاد نشده!

نماینده سمیرم می‌گوید چطور این شعار‌ها را بپذیریم وقتی یک مسکن هم در شهرستان من ساخته نشده است. خب من که نماینده مردم هستم چطور این شعار پرزرق و برق دولت را قبول کنم؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: عده‌ای از تصمیم‌گیران، جوان‌ها را تشویق می‌کنند که روی به ازدواج بیاورند تا تولید نسل داشته باشیم. ما از جوانی که نمی‌تواند کرایه خانه‌اش را بپردازد، شغلی ندارد و در هزینه‌های رفت و آمد و معیشت خودش مانده است، چه انتظاری داریم؟

سلیمی می‌گوید: اکثر وزرای دولت، در کارشان تجربه و تخصص لازم و کافی را ندارند. ما باید به سمت تخصص‌گرایی و روی کار آوردن افراد پاک دست برویم. باید کسانی که سابقه خوبی دارند، شناسایی شوند؛ حالا اگر این فرد، حزبی نبود هم مهم نیست. برای مردم مهم این است که در سفره‌هایشان چه چیزی وجود دارد؛ برایشان مهم نیست مدیر یا مسئول از کدام حزب باشد. شما اگر مریض باشید بهترین دکتر را انتخاب می‌کنید و نمی‌گویید تفکرات دکتر اصلاح‌طلب است یا اصولگرا یا اصلا چه مرامی دارد.

او تاکید کرده در امور اقتصادی، مسائل بازرگانی، صنعتی و رفاهی ما باید افراد متخصص و سالم را پیدا کنیم و کاری به گرایش‌های حزبی و گروهی فرد نداشته باشیم. 

سلیمی می‌گوید: الان دولت به این نتیجه رسیده که انتخاب برخی مدیران نتیجه کار کارشناسی شده نبوده و به همین دلیل هم عده‌ای برکنار شدند. اگر برکناری‌ها در اختیار مجلس باشد، باید اکثر وزرا استیضاح شوند، اما شرایط کشور، مسائل قانون‌گذاری و روال قانونی، دست مجلس را بسته است. متاسفانه قول‌هایی که رییس جمهور در حوزه انتخاب مدیران کارآمد داده بود، اصلاً عملیاتی نشده است.

منبع: رویداد۲۴
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها