اعتراضات ضد دولتی در فرانسه همچنان ادامه دارد

شبکه تلویزیونی پرس تی وی گزارش داد: اعتراضات ضد دولتی در فرانسه همچنان ادامه دارد.

اعتراضات ضد دولتی در فرانسه همچنان ادامه دارد

تصمیم امانوئل مکرون برای افزایش سن بازنشستگی همچنان با اعتراضات روزانه در فرانسه همراه است. این بار جوانان فرانسوی که از وضعیت موجود ناراضی هستند، راهی خیابان‌ها شدند. رامین مظاهری از پاریس گزارش می‌دهد.
دانشجویان و جوانان در فرانسه ضد قانون افزایش سن بازنشستگی که امانوئل مکرون آن را به قانون بدل کرد، تظاهرات کردند. بیش از ۵۰ درصد از حقوق افراد در فرانسه سالیانه به مالیات اختصاص داده می‌شود. کارگران در فرانسه هم اکنون باید زمان بیشتری را کار کنند و بسیاری از جوانان از این موضوع ناراضی هستند.
معترض: این اقدام تنفر آمیز ضد تمامی کارگران است. اما به طور ویژه جوانان فرانسوی را هدف قرار داده است. به طور ساده بگویم که این دولت در حال بهره برداری از ما است.
خبرنگار: تظاهرکنندگان جوان نه تنها برای آینده خود بلکه برای والدین خود تظاهرات می‌کنند. افزایش سن بازنشستگی سبب شده است که بسیاری با ابهام درباره آینده خود روبرو شوند. آن‌ها نگران این هستند که نتوانند دیگر کار کنند و یا اینکه بیمار شوند. بسیاری از دانشجویان از اینکه اعتصاب‌های چهارماهه نتیجه بخش نبوده است، ناراضی هستند.
معترض: آنچه که ما خواهان آن هستیم یک اعتصاب کلی است. ما خواهان ادامه فشار مداوم بر دولت هستیم تا بتوانیم این قانون را منسوخ کنیم. اتحادیه‌های کارگری به روشی برنامه ریزی شده دست به اعتصاب و اعتراض زده اند. این روش در شکست دادن مکرون و اطرافیانش موثر نبوده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها