اکونومیست: اردوغان باید برود/ وزیر خارجه ترکیه: چه ضرری به شما می رساند؟!

وزیر امور خارجه ترکیه به گزارش مجله انگلیسی «اکونومیست» درباره انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه که در ۱۴ ماه مه برگزار می‌شود، واکنش نشان داد.

اکونومیست: اردوغان باید برود/ وزیر خارجه ترکیه: چه ضرری به شما می رساند؟!

چاووش‌اوغلو در جریان بازدید از اتاق بازرگانی و صنعت در شهر آلانیا، درباره گزارش این مجله انگلیسی که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه هدف حمله قرار داده است گفت: آنها به نمایندگی از ملت ترکیه تصمیم می‌گیرند و یا می‌خواهند به ملت ترکیه عقل بدهند.

در آخرین شماره مجله اکونومیست که با طرح روی جلد «مهم‌ترین انتخابات ۲۰۲۳» منتشر شده است، “رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را «دیکتاتور» خوانده و نوشته شده است که وی «باید در انتخابات برود».

چاووش‌اوغلو در خطاب به گزاریش این مجله افزود: چرا اردوغان باید برود؟چه ضرری به شما می‌رساند؟ یا با انگلستان چه مشکلی دارد؟

وی ادامه داد: «اگر اردوغان نبود، جهان امروز دچار بحران غذایی می‌شد. بدون ترکیه، امروز امنیت اروپا در خطر خواهد بود. چرا در سیاست داخلی یک کشور مداخله می‌کنید؟ چرا کشور آلمان در حالی که از هیئت عالی انتخابات مجوز گرفتیم به ما اجازه نداد تا صندوق‌های رای را در نقاطی که اجازه گرفته ایم بگذاریم؟ همه آنها سعی می‌کنند در انتخابات دخالت کنند».

چاووش‌اوغلو با بیان اینکه مقاله‌ای دارد که در شماره بعدی اکونومیست منتشر می‌شود، گفت: «در حال حاضر مقاله خود را پس می‌گیرم. ما با کسانی که گستاخانه به امور ترکیه دخالت می‌کنند کاری نداریم. اما ملت ما در ۱۴ مه به آن‌ها پاسخ خواهد داد».

منبع: عصر ترکیه
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها