ترور پهپادی پوتین ناکام ماند/ زلنسکی از اوکراین گریخت/ سازمان ملل حمله را تایید نکرد/ ویدئو

سخنگوی کاخ کرملین با اعلام خبر دفع حمله پهپادی اوکراین به مقر ریاست‌جمهوری روسیه، گفت که مسکو این حمله را سوءقصد به جان پوتین دانسته و حق اقدام تلافی‌جویانه را برای خود محفوظ می‌داند.

ترور پهپادی پوتین ناکام ماند/ زلنسکی از اوکراین گریخت/ سازمان ملل حمله را تایید نکرد/ ویدئو

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) از دفع حمله هواپیماهای بدون سرنشین ارتش اوکراین به کاخ کرملین خبر داد.

پسکوف طی نشست خبری در مسکو گفت که رژیم کی‌یف بامداد امروز اقدام به انجام حمله پهپادی به اقامتگاه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در کرملین داشت.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه در این حمله دو فروند هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی پیش از رسیدن به کرملین رهگیری و نابود شدند، توضیح داد که مسکو این حمله را سوءقصد به جان پوتین می‌داند.

طبق این گزارش، پسکوف تاکید کرد که روسیه این اقدام را یک حمله تروریستی از جانب اوکراین دانسته و این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که هر طور صلاح می‌داند، اقدامات تلافی‌جویانه انجام دهد.

وی با بیان اینکه در زمان این حمله، پوتین در کرملین نبود و آسیبی به او نرسیده، افزود که برنامه کاری رئیس جمهور روسیه تغییری نکرده و کار دولت طبق معمول ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر، «سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو نیز اعلام کرد که از امروز استفاده از هرگونه پهپاد و کوادکوپتر توسط شهروندان ممنوع است. البته این ممنوعیت به گفته وی بر مسئولان دولتی اعمال نمی‌شود.

به نوشته اسپوتنیک، سخنگوی کرملین در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که موضوع افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در مذاکرات توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین در دست بررسی نیست.

پسکوف با بیان اینکه دلایل بسیار کمی برای خوش‌بینی به توافق غلات وجود دارد، تصریح کرد که روسیه تمایل دارد مفاد این توافق را رعایت کند اما کاری که بر خلاف منافع کشور باشد انجام نخواهد داد.

وی روز گذشته نیز گفته بود: «اخراج دیپلمات‌های روس از اروپا در راستای دیگر اقداماتی است که باعث تخریب روابط بین کشورها می‌شود، اما بدون پاسخ تلافی‌جویانه باقی نمی‌ماند».

تصاویری دیگر از لحظه حمله پهپادی اوکراین به محل اقامت پوتین

سخنگوی کرملین :روسیه حمله به مقر ریاست جمهوری را یک اقدام تروریستی برنامه ریزی شده می داند و این حق را برای خود محفوظ می دارد که در زمان و مکان مناسب پاسخ دهد.

زلنسکی به فنلاند رفت

رئیس‌جمهور اوکراین برای رایزنی در خصوص جنگ در این کشور به فنلاند سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، رئیس‌جمهور اوکراین برای یک سفر یک روزه وارد فنلاند شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز چهارشنبه برای حضور در نشستی یک روزه وارد هلسینکی، پایتخت فنلاند شد.

انتظار می‌رود زلنسکی در زمان حضور در فنلاند با چهار نخست‌وزیر کشورهای شمال اروپا حاضر در این نشست در محل اقامت «سائولی نینیستو» رئیس‌جمهور فنلاند، دیدار کند.

الجزیره از قول مقام اوکراینی: حمله به کرملین کار کی‌یف نیست

یک مقام ارشد در ریاست‌جمهوری اوکراین امروز چهارشنبه و در واکنش به حمله پهپادی به کاخ ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که حمله‌ای که کرملین را هدف قرار داد، به اوکراین ارتباطی ندارد.

این مقام ارشد در ریاست‌جمهوری اوکراین تاکید کرد که حمله به کرملین هیچ دستاوردی برای این کشور ندارد و وضعیت در میدان نبرد را نیز تغییر نمی‌دهد.

این مقام ریاست‌جمهوری اوکراین افزود که با حمله به کرملین این احتمال مطرح است که روسیه وادار به اتخاذ اقدامات شدیدتر شود.

دفتر ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد: تروریست‌های رژیم کی‌یف شامگاه سه‌شنبه در حمله و تلاشی شکست‌خورده قصد داشتند با دو پهپاد انتحاری کامیکازه، محل اقامت ریاست‌جمهوری در کاخ کرملین را هدف قرار دهند.

دولت روسیه این اقدام ارتش اوکراین را «اقدامی تروریستی» اعلام کرده و افزود: این پهپاد‌ها با استفاده اقدامات جنگ الکترونیکی، سرنگون شدند و هیچ کسی در این حادثه آسیب ندیده و خسارت ایجاد نشده است.

جزئیات حمله پهپادی به کرملین

جزئیات حمله پهپادی به کرملین

کارشناس مسائل روسیه گفت: طبق اسنادی که طی چند هفته گذشته از پنتاگون منتشر شد، اعلام شده‌بود دولت اوکراین برای هماهنگی ایالات متحده آمریکا و سازمان‌های اطلاعاتی برنامه‌ای برای ترور پوتین دارد.

تا الان دو عملیات تروریستی ناموفق علیه رئیس جمهور روسیه صورت گرفته‌است.

هدف از این عملیات تروریستی عدم حضور پوتین در سخنرانی میدان سرخ بود.

بلینکن در واکنش به سوء قصد به جان پوتین: نمی توانم تایید کنم 

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حمله پهپادی به کرملین و سوء قصد به جان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که گزارش ها را دیده است اما هنوز نمی تواند آنها را تایید کند.

به گزار ش ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در نخستین واکنش آمریکا به حمله پهپادی به کرملین و سوء قصد به جان پوتین افزود: من گزارش ها را دیده ام، به هیچ وجه نمی توانم آنها را تأیید کنم.ما نمی دانیم چه اتفاقی رخ داده است.

وزیر خارجه دولت بایدن در عین حال گفت، من هر خبری را که از کرملین منتشر می شود، با تردید زیاد نگاه می کنم.

زلزنسکس: هیچ حمله‌ای علیه پوتین یا مسکو انجام نداده‌ایم!

ولودمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت که این کشور هیچ حمله‌ای علیه رئیس جمهور روسیه یا مسکو انجام نداده و تنها در سرزمین‌های خود در حال جنگ است.

روسیه: چاره‌ای جز حذف فیزیکی زلنسکی نیست

به دنبال حمله پهپادی به کاخ کرملین که مسکو کی‌یف را عامل آن معرفی کرده، دیمیتری مدودف معان فعلی شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد که پس از حمله تروریستی چاره‌ای جز حذف فیزیکی زلنسکی و دار و دسته او نمانده است.

دیمیتری مدودف رئیس جمهوری سابق روسیه اعلام کرد که چاره‌ای جز ترور ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین نمانده است.

به گزارش تسنیم، به دنبال حمله پهپادی به کاخ کرملین که مسکو کی‌یف را عامل آن معرفی کرده، دیمیتری مدودف معان فعلی شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد که پس از حمله تروریستی چاره‌ای جز حذف فیزیکی زلنسکی و دار و دسته او نمانده است.

پیش از این کاخ کرملین در بیانیه‌ای از حمله پهپادی اوکراین به کاخ کرملین و سو قصد به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه خبر داده بود. 

دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه بااینحال اعلان داشت که پوتین در زمان حمله در کاخ کرملین حضور نداشته و در اقامتگاه نوو- اوگاریوو در حومه مسکو مستقر بوده است.

میخایلو پودولیاک مقام ارشد ریاست جمهوری اوکراین گفته که کی‌یف ارتباطی با حمله پهپادی به کاخ کرملین ندارد، اوکراین منحصرا جنگ دفاعی را پیش گرفته و به اهداف داخل خاک روسیه حمله نمی‌کند.

وی اضافه کرد که این ادعاها نشان می‌دهد روسیه قصد یک حمله گسترده علیه اوکراین در روزهای آینده را دارد.

سازمان ملل حمله پهپادی به کرملین را تایید نکرد

معاون سخنگوی سازمان ملل گفت: ما این گزارش‌ها را دیده‌ایم و همچنین از بیانیه‌های مقامات روس و اوکراینی که در این زمینه منتشر شده است، آگاهی داریم. سازمان ملل در موقعیتی قرار ندارد که این گزارش‌ها را تایید کند. ما باز هم موضع خود را تکرار می‌کنیم و قویا از همه طرف‌ها می‌خواهیم از هرگونه لفاظی یا اقداماتی که منجر به تشدید درگیری‌ها می‌شود، خودداری کنند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها