اتحادیه اروپا خواستار توقف اجرای حکم اعدام جمشید شارمهد شد/ واکنش دبیر ستاد حقوق بشر ایران

دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای تأئید حکم اعدام "جمشید شارمهد" را به شدت محکوم کرد و از ایران خواست اجرای این حکم متوقف شود.

اتحادیه اروپا خواستار توقف اجرای حکم اعدام جمشید شارمهد شد/ واکنش دبیر ستاد حقوق بشر ایران

 در بیانیه دفتر جوسپ بورل از ایران خواسته شده تا از اجرای این حکم خودداری کند.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا نگرانی شدید خود را از وضعیت اتباع این اتحادیه و اتباع دارای تابعیت دوگانه ایران و اتحادیه اروپا که به صورت خودسرانه در ایران بازداشت شده و به خصوص افرادی که محکوم به اعدام شده اند، اعلام می کند.

۶ اردیبهشت اعلام شد که دادنامه جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری در دیوان عالی کشور ابرام شده و بدین ترتیب حکم اعدام جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر در دیوان عالی کشور تایید شده است.

شنبه یازدهم مرداد سال ۱۳۹۹ خبری در رسانه‌ها منتشر شد که حاکی از دستگیری جمشید شارمهد سرکرده گروه تروریستی تندر توسط وزارت اطلاعات بود. در پرونده این گروه جنایت‌های بسیاری مانند بمب گذاری در حسینیه سیدالشهدای شیراز و قصد انفجار سد سیوند شیراز مشاهده می‌شود که در این میان بمب گذاری در حسینیه سیدالشهدای شیراز حادثه‌ای خون بار است که افراد بی گناه بسیاری در آن به شهادت رسیدند.

واکنش غریب آبادی به اظهارات بورل درباره حکم اعدام جمشید شارمهد

دبیر ستاد حقوق بشر به بیانیه جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره حکم اعدام جمشید شارمهد واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر به بیانیه جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره حکم اعدام جمشید شارمهد واکنش نشان داد.

غریب آبادی  در توییتر نوشت: یک تبعه ایرانی تروریست را در اروپا و آمریکا جای داده و حمایت کردند؛ حال که به چنگال عدالت افتاده، به جای محکوم کردن اقدامات تروریستی او و فاصله گرفتن از تروریسم، باز هم از تروریست دفاع می‌کنند و حقوق قربانیان نزد آنان هیچ جایگاهی ندارد! این است چهره اروپای به ظاهر مدافع حقوق بشر!

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها