امام جمعه تهران:

خودرو که در اختیار دولت است؛ چرا این موضوع باید باعث آزار مردم شود؟

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: اولویت دولت و مجموعه قوا و عناصر موثر امسال باید مهار تورم و رشد تولید باشد و هرکس در حد امکانات قانونی و سخت افزاری و نرم افزاری که دارد باید کمک کند.

خودرو که در اختیار دولت است؛ چرا این موضوع باید باعث آزار مردم شود؟

حجت الاسلام کاظم صدیقی در نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: از اول انقلاب متاسفانه دولت‌هایی که آمدند مردم را در اقتصاد مشارکت ندادند و شرکت‌های دولتی عرصه را برای مردم تنگ کردند. حضرت آقا گفتند مساله اقتصاد اولویت دارد و بر فرهنگ هم تاثیر دارد. افسار گسیختگی قیمت‌ها و بی ثباتی و گرانی و بی‌ارزش شدن پول ملی در تراز یک ملت شجاع قوی و دارای روح ایمان و مقاومت که سال‌ها با شیاطین روزگار پنجه نرم کردند و تسلیم نشدند نیست.

 وی خاطرنشان کرد: وابستگی به نفت و دلار باید به نحوی باشد که در بودجه‌ریزی و تقنین قانون در مسیر حساب شده از بین برود. یک پایش و مراقبت و برنامه‌ریزی جامع و پیگیری جدی لازم است. طرح و برنامه خوبی داده می‌شود، اما وقتی یک مسوول جا به جا می‌شود آن طرح هم نادیده گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: با تمام اعتمادی که به رییس‌جمهور دارم، اما به عنوان یک طلبه دلسوز می‌گویم؛ خودرو در اختیار دولت است، چرا این موضوع باید باعث آزار مردم شود؟ در ضمن ثبات قیمت از توقعات مردمی است که همیشه از دولت و نظام حمایت کردند. قیمت اقلام عمومی مثل نان و گوشت و ... و خودرو باید در حد قابل قبول باشد و بالابردن ارزش پول ملی در راس برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: روزی آمریکا به عنوان یک قدرت مسلط و کدخدا در سرنوشت همه ملت‌ها خود را دخیل می‌دید، اما امروز این راس استکبار هم در داخل گرفتار دو قطبی است و کسری بودجه و ناامنی‌های عجیب دارد و دولت‌هایش یکی بعد از دیگری ضعیف‌تر از قبل می‌شود. در سیاست خارجی آمریکا که مهمترین ابزارش صهیونیست‌ها هستند می‌بینید که بحرانی‌ترین وضع را تجربه می‌کند. دولت صهیونیستی غاصب کودک‌کش در شرایطی است که به هشتادمین سال نمی‌رسد و وعده سرنگونی آن همان‌طور که حضرت آقا گفتند انتظار داریم عملی شود.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا با همه تعلقی که به صهیونیست‌ها داشت بحران اسراییل را نتوانست حل کند.

امام جمعه موقت تهران گفت امروز ایران محور منطقه و جهان و نقش‌آفرین است و در این تغییری که با خواست خداست، استکبار در حال فرو ریختن است. باید پرچم اسلام برافراشته‌تر و حضور بین‌المللی ما فعال‌تر شود تا جایگاه برتر خود را با دیپلماسی حساب شده و نافذ در تراز خون شهید سلیمانی فاتح منطقه و شجاعت او را حفظ کنیم.

صدیقی درباره مساله حجاب نیز گفت: در موضوع حجاب همه باید مشارکت کنند و دولت و قوه قضاییه با برنامه به این موضوع وارد شوند. بهترین برنامه این است که با کمترین آسیب غافلین را بیدار کنیم و آن‌ها را از این خطر نجات دهیم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها