در گفت وگو با وزیر خارجه اردن؛

امیرعبداللهیان: رژیم آپارتاید صهیونیستی بزرگ‌ترین تهدید برای منطقه و امت اسلامی است

وزیر امور خارجه در گفت وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه اردن ضمن قدردانی از تلاش‌های این کشور در حمایت از مردم فلسطین و اماکن مقدس در قدس شریف، اظهار داشت: رژیم آپارتاید صهیونیستی بزرگ‌ترین تهدید برای منطقه و امت اسلامی است.

امیرعبداللهیان: رژیم آپارتاید صهیونیستی بزرگ‌ترین تهدید برای منطقه و امت اسلامی است

حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه با ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن در مورد مهم‌ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه‌های دوجانبه و منطقه‌ای به صورت تلفنی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی در این گفت وگو همچنین فرارسیدن عید سعید فطر را به همتای اردنی گفت.

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر چندی پیش خود به امان و دیدار با پادشاه اردن، از آمادگی کشورمان برای توسعه مناسبات و همکاری‌ها میان دو کشور خبر داد.

وزیر امور خارجه ضمن قدردانی از تلاش‌های اردن در حمایت از مردم فلسطین و اماکن مقدس در قدس شریف، اظهار داشت: رژیم آپارتاید صهیونیستی بزرگ‌ترین تهدید برای منطقه و امت اسلامی است.

امیرعبداللهیان همچنین بر ضرورت وحدت جهان اسلام و کوتاه کردن دست صهیونیست‌ها از مسجد الاقصی و احقاق کامل حقوق فلسطین تأکید کرد.

وزیر امور خارجه اردن نیز در این گفت وگو فرا رسیدن عید سعید فطر را به دولت و ملت ایران تبریک گفت و از آمادگی کشورش برای توسعه روابط میان دو کشور خبر داد.

ایمن الصفدی تأکید کرد: ایران کشوری مهم در منطقه است و ما برای توسعه روابط با ایران اهمیت بسیاری قائل هستیم.

وی ضمن استقبال از احیای روابط ایران و عربستان، این تحول مهم را تبریک گفت.

ایمن الصفدی همچنین با یادآوری حقوق مردم فلسطین، بر حمایت اردن از صلح و ثبات در منطقه و دفاع از اماکن مقدس در بیت المقدس در برابر اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها تأکید نمود.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و اردن سلام و تبریکات روسای دو کشور بمناسبت عید سعید فطر را منتقل کردند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها