سخنگوی جدید وزارت خارجه آمریکا و جانشین ند پرایس معرفی شد

وزیر خارجه آمریکا "متیو میلر" (Matthew Miller ) را به عنوان سخنگوی جدید این وزارتخانه و جانشین ند پرایس معرفی کرد.

سخنگوی جدید وزارت خارجه آمریکا و جانشین ند پرایس معرفی شد

وزیر خارجه دولت بایدن سه شنبه شب به وقت محلی درباره سخنگوی جدید وزارت خارجه آمریکا گفت: او در ماههای ابتدایی تهاجم مستمر روسیه به اوکراین، به شورای امنیت ملی پیوست.

 آنتونی بلینکن افزود که متیو میلر به عنوان بخشی از حمایت‌های ایالات متحده از حاکمیت اوکراین، ارتباطات دولتی آمریکا را هدایت کرده‌ است.

وزیر خارجه آمریکا اسفند ماه ۱۴۰۱ اعلام کرد که ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پایان ماه مارس از سمت سخنگویی استعفا خواهد داد.

ند پرایس به عنوان سخنگوی وزارت امور خارجه دولت بایدن  از ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ کار خود را آغاز کرده بود. بلینکن درباره علت استعفای ند پرایس توضیحی نداد و گفت که او در وزارت خارجه باقی خواهد ماند و بصورت مستقیم با وی (بلینکن) همکاری خواهد کرد.

هم اکنون ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا است که در غیاب سخنگوی وزارت خارجه، نشست های خبری وزارت خارجه آمریکا را برگزار می‌کند. پیش از پاتل، "جالینا پورتر" معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بود که پس از ۱۶ ماه خدمت در دولت جو بایدن و بدون اعلام نقش بعدی‌اش از این سمت برکنار شد.

تارنمای واشنگتن فری بیکن  در آن زمان در گزارشی درباره برکنار پورتر نوشت: معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که پلیس را "بزرگترین تهدید برای امنیت ملی آمریکا" توصیف کرده بود پس از ۱۶ ماه خدمت که با گاف های عمومی و درگیری های داخلی با همکارانش همراه بود، شغل خود را ترک کرد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها