پلوسی: پوتین بیش از همه از هیلاری کلینتون می‌ترسد!

رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا ادعا کرد که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا کسی است که ولادیمیر پوتین بیشتر از هر کسی از او می‌ترسد.

پلوسی: پوتین بیش از همه از هیلاری کلینتون می‌ترسد!

به گزارش پایگاه ایندیپندنت، نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در یک سخنرانی ادعا کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اقدام به مداخله در روند کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ هیلاری کلینتون در رقابتش با دونالد ترامپ کرد "چون او حامی دموکراسی آمریکا بود."

نانسی پلوسی این صحبت را در سخنانی در محل "دانشکده امور عمومی و بین‌الملل کلمبیا" با موضوع "امنیت ملی، سیاست جهانی و عقب‌نشینی دموکراسی" ایراد کرد.

پلوسی خاطر نشان کرد: "روراستی و موضع هیلاری کلینتون (وزیر خارجه دولت باراک اوباما) در قبال پوتین، او را وادار به چرخش و اقدام به شیوه‌ای غیرقانونی علیه کلینتون در جریان کارزار انتخاباتی‌اش کرد."

او خاطر نشان کرد: "مداخله ولادیمیر پوتین در دموکراسی ما به این سبب بود که هیلاری کلینتون، بانوی اول اسبق آمریکا، کسی بود که او به خاطر فقدان دموکراسی در روسیه بیشتر از همه از او می‌ترسید."

کلینتون هم پیش از این، از پلوسی تعریف و تمجید کرده بود.

او که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ نامزد دموکرات‌ها و رقیب دونالد ترامپ بود، سال گذشته میلادی در مصاحبه‌ای با شبکه سی.ان.ان اظهار کرد، نانسی پلوسی "جسورترین" زن عرصه سیاست آمریکا بوده که "برای ارزش‌ها و آرمان‌هایش جنگیده است."

او تصریح کرد: من فکر می‌کنم نانسی پلوسی جسورترین زن حال حاضر در سیاست است.

هیلاری کلینتون همچنین نانسی پلوسی را با الیزابت دوم، ملکه پیشین انگلیس مقایسه کرد.

اخیرا هیلاری کلینتون در مقام استاد به دانشگاه کلمبیای آمریکا رفت.

او تا پیش از رقابتش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ علیه دونالد ترامپ، در دولت باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا در مقام وزیر خارجه خدمت کرده بود.

جنجال‌هایی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا بر سر ادعای مداخله روسیه در این انتخابات به نفع ترامپ به راه افتاد موجب اجرای یک تحقیقات درباره این ادعا شد. ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ توانست کلینتون را شکست دهد. کلینتون با وجود اینکه در نظرسنجی‌های پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ بر ترامپ برتری داشت، در این انتخابات از رقیبش شکست خورد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها