ادعای ایندیپندنت درباره حملات سایبری انگلیس علیه روسیه و ایران

نشریه ایندیپندنت روز سه‌شنبه با استناد به گزارش ستاد ارتباطات دولت انگلیس، ادعا کرد که جاسوسان انگلیسی برای تضعیف دشمنان این کشور حملات سایبری علیه ایران، روسیه و آنچه کشورهای متخاصم نامید، به‌راه انداخته‌اند.

ادعای ایندیپندنت درباره حملات سایبری انگلیس علیه روسیه و ایران

ستاد ارتباطات دولت انگلیس روز سه‌شنبه گزارشی را درباره عملیات نیروی سایبری ملی این کشور (NCF) منتشر و اعلام کرد که جاسوسان این کشور برای محافظت در برابر تهدیدات علیه انگلیس از جمله جاسوسی، تروریسم و جرایم جدی، به طور روزانه عملیات سایبری انجام می دهد.

«جرمی فلمینگ» مدیر این نهاد جاسوسی گفت: «در دنیایی که به طور فزاینده‌ای بی‌ثباتی موج می‌زند، برای اینکه یک قدرت سایبری مسئول باشید، باید بتوانید در فضای سایبری با دشمنان رقابت کنید.» وی مدعی شد که نیروی سایبری ملی از ظرفیت مورد نیاز برای محافظت از یک جامعه آزاد، باز و صلح‌آمیز برخوردار است.

گفتنی است که نیروی سایبری ملی انگلیس در سال ۲۰۲۰ تأسیس شد و شامل کارکنانی از ستاد ارتباطات دولت ، ام‌آی۶ و وزارت دفاع انگلیس است که در عملیات خود از ترکیب فناوری مخفی، هک و رهگیری استفاده می کنند.

در گزارش ستاد ارتباطات دولت انگلیس اشاره‌ای به کشورهای مورد ادعای ایندیپندنت نشده اما ادعا شده است که نیروی سایبری ملی انگلیس با «افشای فعالیت‌ها» و مقابله با اطلاعات نادرست علیه کشورهای متخاصم کار می‌کند و گاهی اوقات «دشمنان متوجه نمی‌شوند که اثراتی که تجربه می‌کنند نتیجه یک عملیات سایبری است».

این گزارش می‌افزاید: «رویکرد نیروی سایبری ملی دکترین اثر شناختی است که از تکنیک‌هایی استفاده می‌کند که پتانسیل ایجاد بی‌اعتمادی، کاهش روحیه و تضعیف توانایی‌های دشمنان ما را برای برنامه‌ریزی و اجرای مؤثر فعالیت‌هایشان دارند.»

ستاد ارتباطات دولت انگلیس ادعا کرده که تمام عملیات صورت گرفته هدف گذاری شده و «به شیوه ای قانونی و اخلاقی، مطابق با قوانین داخلی و بین المللی انجام شده است».

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها