واکنش سفارت ایران در ارمنستان به ادعاها درباره سفیر جدید

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، از انتشار مطالب جعلی و بی‌اساس درباره منطق انتخاب سفیر کشورمان در جمهوری ارمنستان و نیز سوابق کاری وی و بازنشر آن در گروه های مختلف ابراز تاسف کرد.

واکنش سفارت ایران در ارمنستان به ادعاها درباره سفیر جدید

متن اطلاعیه سفارت ایران در ارمنستان به شرح زیر است:

آقای سبحانی به عنوان یک دیپلمات حرفه‌ای سابقه مأموریت در جمهوری آذربایجان، پاکستان، ترکمنستان، اوکراین و سوریه و نیز مدیریت ادارات وزارت امور خارجه در مرکز را دارند و آخرین مسئولیت ایشان در تهران، مدیر کلی دفتر برنامه‌ریزی و رصد راهبردی وزارت امور خارجه بوده است.

طبق آخرین مقررات وزارت امور خارجه، دوره مسئولیت سفرای جمهوری اسلامی ایران سه سال در نظر گرفته شده است و با توجه به گذشت بیش از سه سال از دوره خدمت موفق جناب آقای ظهوری به عنوان سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، در یک روند طبیعی آقای سبحانی به عنوان سفیر جدید به دولت جمهوری ارمنستان معرفی و فرآیندهای اداری لازم جهت انتصاب و ورود ایشان به ایروان در دست اقدام است.

سفارت مجدداً بر بی‌اساس بودن ادعای سوابق نظامی آقای سبحانی تاکید می‌کند. البته، آقای سبحانی همانند آقای ظهوری سفیر فعلی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، از جانبازان سرافراز جنگ تحمیلی است.

اطمینان داریم، در دوره مسئولیت آقای سبحانی که پس از طی مراحل قانونی در دو کشور آغاز خواهد شد، ایشان نیز با قدرت روابط بسیار خوب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان که طی چند سال اخیر در همه حوزه‌ها، رشد چشمگیری داشته، بیش از پیش ارتقا داده و منافع کشور عزیزمان و همه همسایگان در این منطقه بسیار حساس را حفظ و تامین نمایند.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها