جنگ اوکراین به این زودی ها تمام نمی‌شود/ پسکوف: به صلابت نیاز داریم

سخنگوی کرملین امروز چهارشنبه با اشاره به تمایل رئیس‌جمهوری اوکراین برای دعوت از شی جینپینگ برای سفر به کی‌یف گفت که خود پکن باید در مورد مناسب بودن سازماندهی نشستی میان زلنسکی و رئیس‌جمهوری چین تصمیم بگیرد و روسیه حق توصیه ندارد.

جنگ اوکراین به این زودی ها تمام نمی‌شود/ پسکوف: به صلابت نیاز داریم

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: «ما موضع متعادل چین را می‌دانیم، بسیار از آن قدردانی می‌کنیم و معتقدیم که رهبر چین خودش مصلحت تماس‌های خاص را تعیین می‌کند و ما حق نداریم در اینجا هیچ توصیه‌ای داشته باشیم.»

براساس گزارش امروز آسوشیتدپرس، رئیس‌جمهوری اوکراین از شی جینپینگ برای سفر به کی‌یف دعوت به عمل آورد. او گفت: ما آماده ملاقات با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در اوکراین هستیم.

به دنبال این دعوت، مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز گفت که کشورش با تمام طرف‌های درگیر در مساله اوکراین از جمله اوکراین در تماس است؛ اما هیچ اطلاعاتی در مورد ملاقات احتمالی رهبران پکن و کی‌یف وجود ندارد.

سخنگوی کرملین امروز همچنین گفت که هیچ برنامه‌ای برای سازماندهی هیچ‌گونه ملاقات یا گفت‌وگوی تلفنی بین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) در آینده نزدیک وجود ندارد.

گروسی ساعاتی پیش به منطقه نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا واقع در شهر انرهودار وارد شد.

پسکوف به خبرنگاران گفت: نه، تاکنون چنین تماس‌هایی در برنامه پیش‌بینی شده وجود ندارد. او [گروسی] در تماس دائمی با همتایان خود، روسای روس اتم با سایر همکاران است و این تماس‌ها ادامه دارند.

سخنگوی کرملین امروز همچنین گفت که دیپلماسی دیگر گزینه‌ای برای دستیابی به اهداف «عملیات ویژه» روسیه در اوکراین نیست.

پسکوف به خبرنگاران گفت: ما بارها گفته‌ایم که اهداف روسیه از راه‌های مختلف قابل دستیابی است - این اهداف سیاسی و دیپلماتیک است یا اگر راه سیاسی و دیپلماتیک در حال حاضر غیرممکن است که در مورد اوکراین همین طور است، متأسفانه از راه نظامی ممکن است. از طریق یک عملیات نظامی ویژه.

سخنگوی کرملین ادامه داد: ما شاهد یک اتحاد مطلق در جامعه روسیه هستیم. یک حمایت بی‌سابقه از رئیس‌جمهوری پوتین و سیاستی که دنبال می‌کند. اعتماد زیادی به لزوم تحقق تمام اهداف در نظر گرفته شده در عملیات ویژه نظامی در اوکراین وجود دارد.

پسکوف از موفقیت‌های ارتش روسیه در ارتیوموفسک (باخموت) تقدیر و برای سربازان کشورش آرزوی موفقیت کرد.

او در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اظهارات زلنسکی مبنی بر وجود فشارهایی بر اوکراین در صورت از دست دادن ارتیوموفسک گفت: نظام اوکراین باید اولویت‌هایش را مشخص کند.

سخنگوی کرملین همچنین مبارزه روسیه و غرب را یک "جنگ به معنای واقعی کلمه" خواند و هشدار داد که این جنگ برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت.

دیمیتری پسکوف در پاسخ به این سوال که عملیات ویژه نظامی تا چه زمانی می‌تواند ادامه داشته باشد، گفت:" اگر منظورتان یک جنگ گسترده در همه زمینه‌هاست، باید بگویم این یک رویارویی با کشورهای متخاصم و کشورهای غیر دوست است. این یک جنگ ترکیبی است که آنها علیه کشور ما راه انداختند، پس این برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت. در اینجا ما به صلابت، اعتماد به نفس، هدفمندی و اتحاد پیرامون رئیس جمهوری نیاز داریم".

به گفته وی، مهمترین موضوع برای روسیه این است که الزامات این کشور از جمله امنیت مردم در مناطق جدید روسیه و به طور کلی امنیت کشور تضمین شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها