سلیمی با اشاره به همکاری مشترک تهران و دهلی‌نو؛

توسعه بندر چابهار موجب ارزآوری برای ایران می‌شود/ شاهد شکل‌گیری هاب ترانزیتی خواهیم بود

نماینده مردم سمیرم در مجلس اعتقاد دارد توسعه از بندر چابهار موجب می شود این منطقه استراتژیک به هاب ترانزیتی نیز تبدیل شود که این امر ارزآوری خوبی برای ایران دارد.

توسعه بندر چابهار موجب ارزآوری برای ایران می‌شود/ شاهد شکل‌گیری هاب ترانزیتی خواهیم بود
اصغر سلیمی در خصوص اهمیت همکاری ایران و هند در توسعه بندر استراتژیک چابهار، گفت: هندی ها برای توسعه صادرات محصولاتشان با موانعی از سوی پاکستان روبرو هستند از این رو سرمایه گذاری آنها در ایران می تواند این موانع را برطرف کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین باید یادآور شد بهره مندی هند از بندر چابهار موجب می شود این کشور به آسیای مرکزی و حتی اروپا نیز دست یابد که این مسئله به عنوان دستاورد مهمی برای هندی ها بi شمار می رود.

وی ادامه داد: در واقع توسعه بندر چابهار و اتصال آن به کریدور شمال-جنوب موجب می شود ترانزیت محصولات هند به این منطقه افزایش جدی داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه سرمایه گذاری هندی ها در چابهار در توسعه اقتصادی کشورمان نقش دارد زیرا دستیابی به مسیرهای صادراتی اقیانوسی را تسهیل می کند، افزود: این اقدام حتی موجب اشتغالزایی در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان نیز می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بهره برداری از بندر چابهار موجب می شود این منطقه استراتژیک به هاب ترانزیتی نیز تبدیل شود، خاطرنشان کرد: در واقع دستیابی به این هدف برای کشورمان ارزآوری خوبی خواهد داشت./

 

منبع: خانه ملت
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها