هشدار مدودف به دیوان بین‌المللی کیفری

معاون شورای امنیت روسیه دیوان بین المللی کیفری را به استفاده از موشک مافوق صوت علیه آن تهدید کرد.

هشدار مدودف به دیوان بین‌المللی کیفری

دیمیتری مدودف، روز دوشنبه گفت: حکم دادگاه کیفری بین‌المللی مبنی بر صدور حکم بازداشت ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه عواقب فاجعه‌باری برای حقوق بین‌الملل در پی خواهد داشت.

به گزارش تاس، این سیاستمدار روس در تلگرام نوشت: «آنها تصمیم گرفتند که علیه رئیس جمهور یک قدرت هسته‌ای که عضو دیوان بین‌المللی کیفری نیست به همان دلایلی که آمریکا و برخی دیگر از کشورها دارند، حکم صادر کنند. بدیهی است که این دستورالعمل خشن ترین اقدام ممکن بود.»

او افزود: «واضح است که این حکم هیچ ارزش عملی ندارد اما عواقب آن برای حقوق بین‌الملل فاجعه‌بار خواهد بود. این به معنای فروپاشی پایه‌ها و اصول قانون بوده و اعتماد کاملا از بین رفته است.

اکنون هیچ کس به هیچ نهاد بین المللی نخواهد رفت، همه بین خود مذاکره خواهند کرد. تمام تصمیمات احمقانه سازمان ملل و سایر سازمان ها از بین خواهد رفت. افول تاریک کل سیستم روابط بین‌الملل در راه است.»

او گفت که قضات دیوان بین‌المللی کیفری نباید دست خود را علیه یک قدرت هسته‌ای بزرگ بالا می‌بردند.

مدودف همچنین افزود: «تصور استفاده هدفمند از یک (موشک) هایپرسونیک اونیکس از یک کشتی روسی در دریای شمال علیه دادگاه لاهه کاملاً ممکن است.»

روز جمعه منابع بین‌المللی گزارش دادند که دیوان کیفری بین‌المللی در اقدامی یکجانبه و تحت تاثیر کشورهای غربی، برای رئیس‌ جمهور روسیه به اتهام آنچه ارتکاب جرائم جنگی خوانده شده، قرار بازداشت صادر کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها