مخالفت مایک پنس با ترویج خشونت از سوی ترامپ

مایک پنس معاون سابق دونالد ترامپ اتهامات احتمالی دادستان منطقه منهتن علیه رئیس جمهوری سابق آمریکا را «عمیقا نگران کننده» توصیف کرد اما با توجه به درخواست ترامپ از هوادارانش برای تظاهرات علیه این کیفرخواست، گفت که «خشونت تحمل نخواهد شد.»

مخالفت مایک پنس با ترویج خشونت از سوی ترامپ

تارنمای هیل نوشت: ترامپ در پیامی که در پایگاه اطلاع رسانی «تروث سوشیال» منتشر شد، گفت انتظار دارد که روز سه شنبه به دلیل تحقیقات الوین براگ دادستان منهتن درباره پرداخت حق السکوت به استورمی دنیلز هنرپیشه آمریکایی در جریان کارزارهای انتخاباتی سال ۲۰۱۶ بازداشت شود.

مایک پنس در گفت و گو به خبرنگاران در دموین، آیووا، گفت، ایده متهم کردن رئیس‌جمهور سابق آمریکا، برای من و ده‌ها میلیون آمریکایی عمیقاً نگران‌کننده است. به ویژه این که به نظر می رسد در فضایی سیاسی که دادستان کل و سایر مقامات منتخب به دنبال محاکمه رئیس جمهوری سابق هستند، مطرح شده است.

معاون پیشین ترامپ با پیوستن به جمهوریخواهان دیگری که کیفرخواست احتمالی علیه ترامپ را با «انگیزه های سیاسی» و «سوء استفاده از قدرت» توصیف می کنند، گفت: هیچ کس فراتر از قانون نیست و من مطمئن هستم که ترامپ می تواند از خود مراقبت کند.

اما وی همزمان با فراخوان ترامپ برای اعتراض هوادارانش علیه این کیفرخواست احتمالی، گفت خشونت قابل تحمل نخواهد بود.

پنس گفت: به حق آمریکایی ها برای رساندن صدای خود و ابراز ناامیدی از آنچه که پیگرد قانونی تحت انگیزه های سیاسی علیه رئیس جمهوری پیشین آمریکا بوده است، احترام می گذاریم اما همچنین می خواهیم این پیام روشن را ارسال کنیم که خشونت تحمل نخواهد شد و افراد خشونت طلب تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

کوهن: فراخوان ترامپ تمایل به «درگیری خشونت آمیز دیگر» به طرفداری از اوست

به نوشته تارنمای هیل، مایکل کوهن وکیل سابق ترامپ نیز درخواست رئیس جمهوری سابق آمریکا از هوادارانش برای برگزاری تظاهرات علیه تحقیقات دادستان منهتن را نشانه تمایل به بروز «درگیری خشونت آمیز دیگری» به نفع او دانست.

کوهن در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت: به طرز وحشتناکی (این فراخوان ترامپ) شبیه فریاد جنگی است که او درست قبل از شورش ۶ ژانویه(حمله به کنگره آمریکا) سر داد. برای ترامپ اقدام هوشمندانه این بود که خواستار «اعتراض مسالمت آمیز» شود، اما او یک اعتراض مسالمت آمیز نمی خواهد.

کوهن که اوایل هفته جاری در مقابل هیات منصفه منطقه نیویورک شهادت داد، درست اندکی قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی ۱۳۰ هزار دلار حق السکوت به هنرپیشه زن آمریکایی پرداخت تا روابط غیرقانونی اش با ترامپ را فاش نکند.

کوهن گفت درخواست های ترامپ برای اعتراض احتمالا ناشی از این باور است که می تواند به مبارزات انتخاباتی او در سال ۲۰۲۴ کمک کند.

گفتنی است، ایلان ماسک مالک شبکه توییتر نیز پیشتر گفته بود: اگر ترامپ توسط دادستان ایالت منهتن متهم شود این اتهام کلید پیروزی قاطعانه وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ خواهد بود.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها