ادامه واکنش‌ها به توافق ایران و عربستان؛

استقبال شورای همکاری خلیج فارس از توافق ایران و عربستان

شورای همکاری خلیج فارس از توافق بین ایران و عربستان برای از سرگیری روابط دیپلماتیک استقبال کرد.

استقبال شورای همکاری خلیج فارس از توافق ایران و عربستان

به گزارش خبرگزاری آناتولی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، ضمن استقبال از بیانیه سه جانبه عربستان، ایران و چین، حمایت شورای همکاری را از آنچه در بیانیه مشترک ذکر شده اعلام کرد و از هر اقدام در راستای تقویت امنیت، صلح در منطقه و حمایت از ثبات و رفاه مردم، استقبال کرد.

جاسم البدیوی، همچنین بر همیت نقش محوری عربستان سعودی و دیپلماسی فعال آن در عرصه های منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

وی با قدردانی از تلاش‌های عمان و عراق برای میزبانی دورهای قبلی گفت‌وگوها و تلاش‌های چین برای میزبانی این دور مذاکرات که منجر به از سرگیری روابط دیپلماتیک عربستان و ایران شد، ابراز امیدواری کرد : این گام به تقویت صلح و امنیت جهانی کمک کند.

وی همچنین اعلام کرد: موضع کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در جهت حمایت از رویکرد گفت وگو و حل و فصل سیاسی اختلافات بر اساس رهنمودهای سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با پایبندی به منشور سازمان ملل متحد، حقوق بین الملل، و رعایت اصول حسن همجواری و احترام به حق حاکمیت ملی کشورها، عدم مداخله در امور داخلی و حل و فصل اختلافات از طریق راه های دیپلماتیک، استوار است.  

قطر

نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز در گفت وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه عربستان، از صدور بیانیه مشترک سه جانبه پادشاهی عربستان، جمهوری اسلامی ایران و چین مبنی بر از سرگیری روابط دیپلماتیک بین عربستان سعودی، استقبال کرد.

به گزارش  خبرگزاری رسمی قطر، شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی همچنین گفت: دولت قطر امیدوار است این توافق گامی در جهت ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و تامین چشم انداز مثبت برای دو کشور و متضمن دستاوردهای خوبی برای دو ملت ایران و عربستان باشد.

امارات

انور قرقاش مشاوردیپلماتیک دولت امارات نیز در توییتر نوشت: امارات به اهمیت ارتباط و گفتگوی مثبت بین کشورهای منطقه در راستای تحکیم مفاهیم حسن همجواری، و رسیدن به یک نقطه مشترک جهت ساختن آینده باثبات تر برای همه کشورهای منطقه، آگاهی و اطمینان کامل دارد.

وی همچنین نوشت: ما از توافق عربستان و ایران برای از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور استقبال می کنیم و از نقش چین در این زمینه قدردانی می کنیم.

جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط دو جانبه و آغاز به کار دوباره سفارتخانه‌های دو کشور توافق کردند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها