وعده وزیر دفاع آمریکا به نتانیاهو درباره «تقویت همکاری برای مقابله با ایران»

بنابر اعلام پنتاگون، وزیر دفاع آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی دیدار در تل‌آویو توافق کردند که همکاری دو طرف برای مقابله با «تجاوزگری ایران» افزایش ‌یابد.

وعده وزیر دفاع آمریکا به نتانیاهو درباره «تقویت همکاری برای مقابله با ایران»

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در فرودگاه بن گوریون تل‌آویو با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد و دو طرف در این دیدار، به رایزنی علیه ایران مشغول شدند.

با گذشت ساعتی پس از خبر ورود لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به فرودگاه بن گوریون تل‌آویو، رسانه‌ها و مقام‌های آمریکایی و رژیم صهیونیستی از دیدار او با بنیامین نتانیاهو خبر دادند.

پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) درباره دیدار آستین و نتانیاهو بیانیه صادر کرد و درباره محورهای رایزنی آنها توضیحاتی ارائه داد.

طبق این بیانیه، آستین با نتانیاهو دیدار کرد «تا بر شراکت راهبردی بین ایالات متحده و اسرائیل تاکید کند، تمایل خود را برای تعمیق روابط بین دو کشور ابراز کند و در مورد تشدید اخیر تنش‌ها بین اسرائیل و فلسطینی‌ها گفت‌وگو کند».

وزیر دفاع آمریکا در این دیدار بر تعهد خود را در قبال «حق اسرائیل برای دفاع از خود و کمک‌های امنیتی ایالات متحده به اسرائیل» اعلام و بار دیگر بر پایبندی آمریکا به امنیت و برتری نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه تاکید کرد.

به روایت پنتاگون، وزیر دفاع دولت جو بایدن و بنیامین نتانیاهو طی دیدارشان در فرودگاه بن گوریون، علیه ایران رایزنی کردند.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است: «رهبران دو کشور درباره تهدیدات ایران در منطقه گفت‌و‌گو و بر افزایش همکاری‌ها برای مقابله با تجاوزات ایران توافق کردند».


دیدار وزیر دفاع آمریکا با نتانیاهو

وزیر دفاع آمریکا همچنین در دیدار با نتانیاهو موضع تکراری واشنگتن علیه برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران را بیان کرد. در بیانیه پنتاگون آمده است: «آستین وزیر (دفاع) آمریکا تعهد ایالات متحده را مبنی بر اینکه هرگز اجازه دستیابی ایران به سلاح اتمی داده نخواهد شد مجدداً بار دیگر تاکید کرد».

ادعای تعهد وزیر دفاع آمریکا درباره عدم دستیابی ایران به سلاح اتمی به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب‌ آسیا است، در شرایطی مطرح شده که برنامه هسته‌ای ایران تنها دارای اهداف صلح آمیز بوده و جمهوری اسلامی ایران به کرات مخالفت خود را با سلاح اتمی اعلام کرده است.

در بخش دیگری از بیانیه پنتاگون تصریح شد که لوید آستین در دیدار با بنیامین نتانیاهو «درباره پیامدهای مرگبار گسترش همکاری نظامی روسیه با ایران در اوکراین» هشدار داد و ادعای استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را تکرار کرد.

ویر دفاع آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی «پیامدهای منفی» گسترش همکاری نظامی روسیه و ایران برای منطقه غرب آسیا و ارائه فناوری‌های نظامی مسکو به تهران در ازای کمک‌های ادعایی ایران به روسیه در جنگ اوکراین شد.

بنا بر اعلام پنتاگون، وزیر دفاع آمریکا بدون محکوم کردن کشتار فلسطینیان، در دیدار با نتانیاهو به او برای «قربانیان تروریسم در اسرائیل» تسلیت گفت و بر تعهدش به حق این رژیم برای دفاع از خود در برابر چنین حملاتی تاکید کرد.

وزیر دفاع آمریکا خواستار «اقدامات فوری برای کاهش تنش‌ها و تلاش در جهت صلح عادلانه و پایدار» شد. لوید آستین همچنین توقف «اقدامات یکجانبه‌ای» را خواستار شد که به گفته او برخورداری فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها از آزادی و امنیت را تضعیف می‌کند.

دیدار وزیر دفاع آمریکا با نخست‌وزیر رژیم صهیونستی در شرایطی انجام شده که فلسطین اشغالی امروز پنجشنبه شاهد برگزاری تظاهرات گسترده بوده است. طبق گزارش رسانه‌ها، هزاران صهیونیست برای شرکت در تظاهرات تحت عنوان «مبارزه با دیکتاتوری» به خیابان‌‌ها آمده‌اند و خواستار لغو طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو هستند

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها