حمله دوباره یک چهره به «زن، زندگی، آزادی»

نماینده تهران در مجلس گفت: مسمومیت‌ها پراکنده بوده و وجه مشترکی ندارد و کارهای صورت گرفته متفرق بوده؛ یعنی دو مدرسه شبیه هم نبوده و پیدا کردن این وجه مشترک و اینکه چگونه این کار صورت گرفته زمان می‌برد.

حمله دوباره یک چهره به «زن، زندگی، آزادی»

مصطفی میرسلیم در مورد مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان گفت: ما از اواسط امسال به یک نکته بسیار مهم پی بردیم؛ مجموعه‌ای از اقدامات علیه کشور و هموطنان ما آغاز شده که به صورت حلقه‌هایی از یک زنجیره بوده و شکل‌های مختلف نیز داشته است که در چند ماه اخیر شاهد آن بودیم. به نظر من یکی از حلقه‌های این زنجیره التهاب آفرینی است که می‌تواند به شکل‌های مختلف از جمله اقتصادی باشد و آن را در صحنه ارز شاهد آن بودیم؛ در شرایطی که کشور از لحاظ اقتصادی مشکلی ندارد، ولی به گونه‌ای اقدام می‌شود که انگار از لحاظ ارزش پول ملی سقوط پدید می‌آید و این یکی از آن حلقه‌های زنجیره است که می‌خواهند میان مردم التهاب آفرینی کنند که چه اتفاقی قرار است بیافتد و چه اثری بر روی قیمت‌ها دارد.

وی افزود: دیگری جنبه فرهنگی است که با راه انداختن سلسه موارد پراکنده در شهرهای مختلف نسبت به دانش آموزان دختر بوده و البته اهدافی را به دنبال داشته است که شاید در جهت همان منویاتی بوده که در شهریور و مهر ماه آغاز کرده بودند؛ برای اینکه نگرانی بین دانش آموزان به وجود بیاورند تا از رفتن مدرسه جلوگیری شود و یک جنجال در کشور آفریده شود که حکایت از بی‌توجهی به مردم و عدم کفایت در امور کشور باشد.

یکی دو هفته آینده منشا جریان مسمومیت‌ها مشخص می‌شود

میرسلیم ادامه داد: مسمومیت‌ها پراکنده بوده و وجه مشترکی ندارد و کارهای صورت گرفته متفرق بوده؛ یعنی دو مدرسه شبیه هم نبوده و پیدا کردن این وجه مشترک و اینکه چگونه این کار صورت گرفته زمان می‌برد؛ به هر حال تا یکی دو هفته آینده سر منشاء این جریان مشخص می‌شود و معلوم می‌شود که ریشه کار چه بود، چگونه اقدام کردند و با چه کسانی در طرف هستیم. البته در کل مشخص است چه کسانی علیه ما کار می‌کنند و نمی‌خواهند ما راه سلامت و امنیت پیشرفت را طی کنیم.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال که آیا این ادعای برخی اصولگرایان که معقدند، سریال مسمومیت‌ها در راستای «زن زندگی آزادی» است، گفت: زن زندگی آزادی یکی از حلقه‌های این زنجیره است که شروع شده بود. اهداف مختلفی داشت که یکی از آن اهداف این بود که ولنگاری در جامعه رایج شود، مقررات رعایت نشود. آن قضیه یک برداشت ناقص و منحرف از مفهوم آزادی بود که این جریان در ادامه همان است. من فکر نمی‌کنم آن افراد متنبه شده باشند، اما با توجه به یکپارچگی ای که امسال در ۲۲ بهمن نشان داده شد آنها باید متنبه شده و خود را در خدمت انقلاب قرار دهند و در پیشرفت کشور سهیم شوند، اما باز هم با لجاجت برخورد می‌کنند.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها