اولیانوف: شورای حکام قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نخواهد کرد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای تاکید کرد که در نشست جاری شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار نیست هیچ قطعنامه‌ای علیه ایران صادر شود.

اولیانوف: شورای حکام قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نخواهد کرد

«میخائیل اولیانوف» در پیامی توییتری نوشت در دستور العمل امروز «راستی‌آزمایی و نظارت در جمهوری اسلامی ایران در سایه قعطنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل» قرار دارد.

اولیانوف همچنین در مصاحبه با شبکه خبری روسیه 24 به بررسی دستورالعمل های نشست جاری شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی پرداخت.

این دیپلمات روس گفت که در نشست جاری 12 موضوع در دستور العمل قرار دارد که از بین آنها دو موضوع اوکراین و ایران نیز قرار دارد اما قرار نیست هیچ قطعنامه‌ای صادر شود.

پیش از این، مدیرکل آژانس اتمی طی سخنرانی در آغاز نشست شورای حکام، با بیان اینکه به توافقی با ایران رسیده که به آژانس اجازه می‌دهد مراحل نظارت و راستی‌آزمایی را ادامه دهد، گفت از تمایل تهران در این زمینه استقبال می‌کند.

شامگاه شنبه بود که گروسی پس از بازگشت از تهران در جمع خبرنگاران گفت معتقدم که پیشرفت قابل توجهی در گفت‌وگو با ایران حاصل شد و امیدواریم که به زودی نتایج آن را ببینیم.

وی ظهر جمعه ۱۲ اسفند ماه در رأس هیأتی وارد تهران شد و مورد استقبال بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی قرار گرفت. وی دیروز و امروز دو دور گفت‌وگو با محمد اسلامی داشت و پس از آن در نشست خبری مشترک حضور یافت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

گروسی پس از آن با امیرعبداللهیان و بعد از آن هم با رئیس جمهور دیدار کرد. وزیر امور خارجه در دیدار گروسی اراده جدی ایران برای حل فنی موضوعات پادمانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن را مورد اشاره قرار داد و مدیرکل آژانس هم بر آمادگی این سازمان برای حل مباحث از مسیر فنی تأکید کرد.

در پایان سفر ۲ روزه رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران و دیدار و مذاکره با مقامات عالی‌رتبه کشورمان، سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بیانیه مشترک همکار‌ی‌ها صادر کردند.

منبع: شبکه العالم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها