وزیر خارجه آلمان: ایران عامل بی ثباتى عراق است

وزیر خارجه آلمان در جریان سفر به بغداد بار دیگر ضمن تکرار ادعا‌های همیشگی علیه تهران، ایران را به ایجاد بی ثباتی در منطقه متهم کرد.

وزیر خارجه آلمان: ایران عامل بی ثباتى عراق است

آنالنا بربوک که نزدیک به ۲۰ سال پس از تهاجم نظامی غرب و آمریکا به عراق، به بغداد سفر کرده است مدعی شد عملیات موشکی ایران که چندی قبل در راستای حفاظت از خود و مقابله با تروریست‌های تجزیه طلب به مواضع جاسوسان رژیم صهیونیستی و عامل ضد انقلاب در نواحی مرزی اقلیم کردستان انجام داد، غیرقابل قبول است و موجب بی ثباتی منطقه می‌شود.

بربوک در کنفرانس خبری مشترک با فوآد حسین، همتای عراقی خود، بار دیگر ضمن مداخله در امور داخلی ایران و حمایت از اغتشاشگران، ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چند ماه قبل در عملیات علیه تروریست‌های ضدایرانی مستقر در اقلیم شمال عراق، اعلام کرد ده‌ها فروند موشک بالستیک زمین‌به‌زمین و ده‌ها فروند پهپاد انهدامی با هدف دفع موثر تهدید و برچیده شدن مقر‌های گروهک‌های تروریستی به‌طور دقیق به مواضع و اهداف مورد نظر در محل استقرار و فعالیت تروریست‌ها اصابت و منجر به انهدام کامل آن‌ها شده‌است.

در ادامه، وزیر خارجه عراق در دیدار با همتای آلمانی خود ضمن ابراز نیاز کشورش به فناوری آلمان، گفت که شرکت‌های آلمانی نقش مهمی در ساختن اقتصاد عراق ایفا می‌کنند.

حسین در این دیدار ضمن تشکر از دولت آلمان بابت حمایت‌های این کشور از عراق، موضوع مهاجران عراقی را با وزیر خارجه عراق بررسی کرد.

وزیر خارجه عراق گفت که با همتای آلمانی خود پرونده تغییرات اقلیمی را بررسی کرده و گفته که آلمان می‌تواند به عراق در این زمینه کمک کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها