روسیه کشتن غیرنظامیان در اوکراین را تکذیب کرد

سفیر روسیه در بریتانیا در مصاحبه ای گفت: کشتار غیرنظامیان در بوچا اوکراین توسط نیروهای اوکراینی “ساختگی” بوده است.

روسیه کشتن غیرنظامیان در اوکراین را تکذیب کرد

 سفیر روسیه در بریتانیا مرتکب جنایات نیروهای مسکو در اوکراین را رد کرد و در عوض غرب را مسئول ویرانی این کشور و به‌ویژه بریتانیا را به خاطر قول دادن به کی‌یف با تسلیحات دوربرد مقصر دانست.

آندری کلین، سفیر روسیه همچنین گفت: سلاح های دوربرد تهدیدی برای روس ها و مردم در سرزمین طرفدار روسیه در اوکراین است که نیروهای روسیه را ملزم می کند تا به عمق اوکراین فشار بیاورند تا از غیرنظامیان در برابر برد گسترده تسلیحات غربی، به ویژه آنهایی که وعده داده شده است محافظت کنند.

سفیر آمریکا در مصاحبه ای در لندن به نیو بارکر از الجزیره گفت: «ما باید این خط را بیشتر و عمیق تر به سمت اوکراین حرکت دهیم تا از تهدیدات بیشتر علیه خاک روسیه و قلمرو دونباس جلوگیری کنیم.

سفیر گفت: «بنابراین کشورهای غربی به این ترتیب در حال نابودی خود اوکراین هستند.

سفیر گفت که ارائه تسلیحات دوربرد توسط بریتانیا – که ریشی سوناک، نخست وزیر در اوایل فوریه وعده داده بود، از جمله آموزش خلبانان جنگنده اوکراینی – “تهدیدی جدی” برای روسیه در میدان نبرد نخواهد بود.

وی گفت: فقط انگلیس مستقیماً می گوید که قرار است یک سلاح دوربرد برای ارتش اوکراین تهیه کند و ما مطمئن هستیم که این سلاح دوربرد علیه اهداف غیرنظامی استفاده خواهد شد.

کلین صراحتاً مجرم بودن نیروهای روسی در جنایات – از جمله قتل غیرنظامیان و تجاوز – که در بوچا، ایرپین و ماریوپل اوکراین انجام شده است، رد کرد.

سفیر در پاسخ به سوال الجزایز درباره استفاده وی از واژه «جنگ» در طول مصاحبه – کلمه ای که مسکو آن را ممنوع کرده بود و رسماً تهاجم خود به اوکراین را «عملیات نظامی ویژه» نامید – گفت که این درگیری شبیه به «جنگ داخلی» است.

«به نوعی، بله. به نوعی می توان آن را یک جنگ داخلی نامید، زیرا در هر دو بخش این جنگ وجود دارد، ما بین مردم روسیه و مردم اوکراین [در مناطقی] که تعداد زیادی از روس ها را در خود جای داده است، خط کشی نمی کنیم. بنابراین از طرق خاصی، بله، همینطور است.»

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها