«تجمع اعتراضی خودجوش» علیه بی‌حجابی مقابل مجلس/ وضعیت،دیگر، «غیرقابل قبول» شده است/ آقاتهرانی: در حال «چیدن برنامه هایی» هستیم

ظهر امروز تعدادی از بانوان و خانواده های شهدا در اعتراض به وضعیت حجاب در جامعه مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

«تجمع اعتراضی خودجوش» علیه بی‌حجابی مقابل مجلس/ وضعیت،دیگر، «غیرقابل قبول» شده است/ آقاتهرانی: در حال «چیدن برنامه هایی» هستیم

در این تجمع خودجوش، حضار خواهان ساماندهی وضعیت بی حجابی های اخیر در سطح جامعه شده و خواهان رسیدگی مسوولان به این وضعیت شدند.

خانواده های شهدا نیز با اشاره به ضرورت پاسداشت خون شهدا، وضعیت بی حجابی های اخیر را غیر قابل قبول عنوان کرده و ساماندهی این اوضاع را خواستار شدند.

در این تجمع، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله مرتضی آقا تهرانی (نماینده مجلس شورای اسلامی)،‌ زهره سادات لاجوردی (نماینده تهران)، سید محمدرضا میرتاج الدینی (نماینده تبریز و آذر شهر) و محمد تقی نقد علی (نماینده خمینی شهر) و عفت شریعتی (نماینده زرند و کوهبنان) در بین تجمع کنندگان حضور یافتند.

مرتضی آقا تهرانی ضمن حضور در جمع معترضان، اعلام کرد: مجلس پیگیر این موضوع است و این مسائل جزءدغدغه های ما بوده و در حال چیدن برنامه هایی در این رابطه هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه راهکارهایی در این زمینه باید عملیاتی شود،گفت: یکی از این راهکارها این است که باید گزارشی از وضعیت عفاف و حجاب به ریاست مجلس ارائه بدهیم و برای ارائه این گزارش باید به سراغ دستگاه ها و نهاد ها برویم .

وی با بیان اینکه۳۲ دستگاه و نهاد دولتی در رابطه با حجاب باید ورود کنند، گفت: علاوه بر ورود به این مسئله باید برخورد قانونی انجام بدهند.

آقا تهرانی از بررسی عملکرد دستگاه ها در حیطه عفاف و حجاب خبرداد و گفت: این مسئله را بررسی کردیم و در نهایت پس از ارائه گزارش به مجلس شورای اسلامی و قرائت آن، باید پیشنهاداتی را بدهیم که ممکن است این پیشنهادات در قالب ماده قانونی باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد:یک عده از بانوان مطالبه گر هم بعد از ظهر امروز در مجلس برای پیگیری این مسائل حضور می یابند.

آقا تهرانی تاکید کرد: مابه دنبال این هستیم که بحث بی حجابی و کشف حجاب مدیریت شود و برای این برنامه داریم و انشالله در صحن علنی بررسی می شود.

«تجمع اعتراضی خودجوش» علیه بی‌حجابی مقابل مجلس /  وضعیت،دیگر، «غیرقابل قبول» شده/ آقاتهرانی: در حال «چیدن برنامه هایی» هستیم + عکس

عضو کمیسیون فرهنگی: متاسفانه نمایندگان وارد بحث حجاب نمی‌شوند

حسین جلالی نماینده مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در باره مطالبات تجمع کنندگان امروز مقابل مجلس شورای اسلامی به همشهری آنلاین، گفت: کلیت خواسته بانوان محجبه منطقی است. پیامبر اکرم (ص) می فرماید که الحیا الراس الدین، حیا سر دین است. جامعه‌ای که حیا ندارد سر ندارد. ما جامعه بی سر را می خواهیم چه کنیم. این بانوان احساس خطر کرده‌اند.

وی افزود: برخی مسئولان چنین دغدغه، احساس و انگیزه‌ای ندارند. این بانوان خواهان دیدار با رئیس مجلس بودند که امکان پذیر نشد اما تعدادی از نمایندگان در میان معترضان حاضر شدند و سخنان آنها را شنیدند.
جلالی افزود: مجلس نباید از این مساله فرار کند. روزی صدها پیام برای برخی نمایندگان می‌رسد که اقدامی انجام دهید چرا که جامعه به سوی ولنگاری پیش رفته است. اغلب نگران فرزندان و خانواده خود هستند.

این نماینده ادامه داد: جامعه‌ای که در آن ارزش های دینی رعایت نشود، نگران کننده و خطرناک است. این عضو کمیسیون فرهنگی ضمن انتقاد از برخی نمایندگان ادامه داد: متاسفانه برخی نمایندگان در مجلس معتقدند سبد رای ما مهم‌تر از سبد رای نظام است. بنابراین در تلاشند جایگاه خود را حفظ کنند و وارد بحث پوشش و حجاب نمی‌شوند.

منبع: همشهری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها