اظهارات یک سرکرده داعش درباره منابع مالی و تسلیحاتی این گروه و جبهه النصره

یک سرکرده داعش در ادامه اظهارات خود در مصاحبه‌ای که اخیرا منتشر شده، منابع تسلیحاتی و مالی این گروه تروریستی را فاش کرد.

اظهارات یک سرکرده داعش درباره منابع مالی و تسلیحاتی این گروه و جبهه النصره

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، رشید المصری، ملقب به امیر مرزهای داعش درباره منابع تسلیحاتی داعش و جبهه النصره گفت: این گروه‌ها به سلاح به عنوان غنائم یا از طریق خرید یا کمک‌های امدادرسانی که مثل باران از سرتاسر جهان بر سر ما فرو می‌ریخت دست می‌یافتند.

رشید المصری در مصاحبه با احمد الدرینی، مجری شبکه «الوثائقیه» گفت: کمک‌ها مثل باران از سرتاسر جهان به نام کمک‌های داوطلبانه برای ملت سوریه بر سر ما فرو می‌ریخت. برخی قصد کمک به جبهه النصره یا داعش را نداشتند؛ اما داعش به آن دست می‌یافت. این کمک‌ها تبلیغات داعش را افزایش می‌داد. انبارهای داعش شامل سلاح و مواد غذایی و خودروها بود.

وی گفت: ثروتمندانی که کمک‌های داوطلبانه به ملت سوریه دادند، نمی‌توانستند خودشان وارد سوریه شوند بلکه با جوانانی در مرزها دیدار می‌کردند و به آن‌ها پول می‌دادند تا به سوری‌ها برسانند؛ اما این کمک‌ها به دست این گروه‌ها می‌رسید. همچنین کمپین‌هایی در توییتر و فیسبوک به نام کمک‌های داوطلبانه برای ملت سوریه ایجاد شد.

المصری گفت: نقاط مرزی داعش مسؤول ورود و خروج مهاجران بود. ما از عناصری استقبال می‌کردیم که از اروپا، افغانستان، پاکستان و ایران می‌آمدند. طی ۲۰۱۴ درگیری میان تمام گروه‌ها در سوریه رخ داد که حدود دو هفته طول کشید. کیفیت تبلیغات داعش به این گروه کمک کرد تا نیروهای عرب و خارجی را جذب کند. اعضای اروپایی داعش امور فنی داعش مثل عکس برداری را مدیریت می‌کردند.

رشید المصری گفت: در سال ۲۰۱۳ داعش گروهی بود که جهان از آن حمایت می‌کرد و در لیست تروریسم قرار نگرفت چراکه یک گروه جدید بود. آمریکا جبهه النصره را در لیست تروریسم قرار داد.

وی گفت: سوری‌ها از موضع و استقبالشان از مهاجرانی که فکر کردند موجب نجاتشان هستند، پشیمان شدند؛ زیرا آن‌ها جنگ را به نزاع بر سر پست‌ها تبدیل کردند.

رشید المصری گفت: داعش به دلیل ضعف عناصرش شکست خورد و نتوانست به موفقیتی برسد یا دولتی را که برای تشکیل آن تلاش می‌کرد، برپا کند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها