شکایت نخست وزیر ایتالیا از دعوت نشدن به مهمانی شام با زلنسکی

نخست‌وزیر ایتالیا پس از دعوت نشدن به ضیافت شام در پاریس که با حضور ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برگزار شد، فرانسه و آلمان را مورد انتقاد قرار داد.

شکایت نخست وزیر ایتالیا از دعوت نشدن به مهمانی شام با زلنسکی

امانوئل مکرون و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، عصر چهارشنبه پیش از نشست اتحادیه اروپا که پنجشنبه برگزار شد، با زلنسکی دیدار کردند.

ملونی که ماه اکتبر به عنوان نخست وزیر ایتالیا منصوب شده، از این مسئله ناراحت شده و هنگام ورود به اجلاس بروکسل به خبرنگاران گفت که فکر می‌کند این بی‌اعتنایی، رفتاری «نامناسب» بوده است. او افزود: «من فکر می‌کنم نقطه قوت ما در این مبارزه حفظ وحدت است».

او بعداً در حاشیه نشست اتحادیه اروپا با زلنسکی ملاقات کرد.

مکرون می‌گوید این رفتار را نامناسب ندیده است و دلیل این ضیافت سه‌جانبه آن بوده که پاریس و برلین سال‌هاست در حل بحران اوکراین همکاری می‌کنند. با این حال، زمانی که دراگی، نخست وزیر ایتالیا بود، اوضاع کمی متفاوت بود. دراگی ژوئن گذشته همراه با مکرون و شولتس به کی‌یف سفر کرد و در شکل دادن به اقدامات تنبیهی اتحادیه اروپا در خصوص روسیه نقش مهمی داشت.

سیاست ملی‌گرایانه ملونی، او را با مکرون و شولتس در تضاد قرار داده است و روابط نزدیکی که دراگی با پاریس و برلین برقرار کرده بود احتمالا در آینده دیگر ممکن نخواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها