چرا حمید نوری در دادگاه هشتم حاضر نیست؟

حمید نوری شهروند ایرانی بازداشت شده در سوئد براساس اعلام دادگاه به دلیل اختلال سیستم انتقال زندانیان بازداشتگاههای استکهلم امروز در هشتمین دادگاه تجدیدنظر شکایت منافقین علیه وی حاضر نشد.

چرا حمید نوری در دادگاه هشتم حاضر نیست؟

عطیه نوری درباره هشتمین دادگاه تجدیدنظر شکایت منافقین علیه پدرش، گفت: دادگاه ساعت ۹ صبح امروز سه شنبه ۱۸ بهمن به وقت محلی کار خود را آغاز کرد. در بخش اول دادگاه که حدود ۹۰ دقیقه به طول انجامید پدرم در دادگاه حضور نداشت. مطابق جلسات قبل و به دلیل اینکه متهم و شاکی فارسی زبان بودند مترجم در دادگاه حضور داشت ولی سیستم صوتی مترجم قطع بود و تنها افرادی که در داخل دادگاه حضور داشتند صدای مترجم را می‌شنیدند.

دختر حمید نوری افزود: دلیلی که دادگاه برای عدم حضور پدرش در دادگاه اعلام کرده است این بوده که سیستم انتقال زندانیان بین بازداشتگاههای استکهلم مختل بوده و به همین خاطر امکان انتقال او به دادگاه وجود نداشته و مشخص هم نیست در ادامه روند امروز دادگاه کی به جلسه برسد.

دادگاه امروز به بررسی سوابق شاکیان و شهود دادگاه اختصاص داشت

دختر حمید نوری می‌گوید که با وجود اینکه پدر تلاش زیادی می‌کند که روحیه خود را حفظ کند ولی به تازگی یک زندانی اریتره ای را به سلول انفرادی او اضافه کرده اند که تعادل روانی ندارد و صدای تلویزیون را تا آخر اضافه میکند و حالت‌های عصبی دارد و سرش را به دیوار می‌کوبد و دائم با پدرم درگیری لفظی دارد. البته با پیگیری‌هایی صورت گرفت سلول پدرم را عوض کردند.

«حمید نوری» شهروند ایرانی و کارمند سابق قوه قضائیه که آبان‌ماه ۱۳۹۸به سوئد سفر کرده بود، در زمان ورود به فرودگاه استکلهم توسط پلیس این کشور بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان انفرادی به سر می‌برد.

اتهام او براساس ادعاهای گروهک تروریستی منافقین طراحی شده؛ آنها مدعی‌اند نوری در مقطعی، زندانبان منافقین در ایران بوده است. این مبنای محکمه سوئدی قرار گرفته و سبب شده اصل برائت و حق آزادی رفت‌وآمد نوری از سوی مقام‌های سوئدی نقض‌شده و این تبعه ایرانی بیش از سه سال است در زندان سوئد با محدودیت‌های زیاد مواجه شده است بطوریکه سوئدی‌ها ابتدایی‌ترین حقوق یک انسان را برای حمید نوری رعایت نکرده‌اند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها