سلیمان سویلو: سفیر آمریکا «دستان کثیف» خود را از ترکیه دور کند

وزیر کشور ترکیه امروز به سفیر آمریکا هشدار داد تا «دستان کثیف» خود را از کشورش دور کند.

سلیمان سویلو: سفیر آمریکا «دستان کثیف» خود را از ترکیه دور کند

«سلیمان سویلو»، امروز جمعه در سخنانی با متهم کردن سفیر آمریکا در آنکارا به «اقدامات تحریک آمیز»، از او خواست تا «دستان کثیف» خود را از این کشور دور کند.

به گزارش این خبرگزاری، وزیر کشور ترکیه گفت: سفیر آمریکا نگران این است که چه کاری می‌ تواند در ترکیه انجام دهد، به چه چیزی در ترکیه می‌تواند دست پیدا کند، چگونه به ترکیه آسیب برساند؟ این یکی از بزرگ ترین بدبختی‌ های ترکیه در چندین سال اخیر بوده است.

«سلیمان سویلو» در این خصوص ادامه داد: او (سفیر ایالات متحده) سفرای دیگر را جمع می‌ کند و سعی می‌ کند به آنها مشاوره دهد. در اروپا هم همین کار را می‌ کنند، سفارت آمریکا اروپا را اداره می‌ کند.

نگران نباشید، اروپایی‌ ها از این موضوع ناراحت نخواهند شد. آنها می‌ دانند که این حقیقت دارد. آنها فکر می‌ کردند که می‌ توانند ترکیه خود را طراحی کنند، اما رجب طیب اردوغان بازی آنها را خراب کرد.

وی در این ارتباط اضافه کرد: من به سفیر آمریکا می‌ گویم، می‌ دانم شما به چه روزنامه‌ نگارانی دیکته می‌ کنید، دست‌ های کثیف خود را از ترکیه بردارید، من خیلی واضح می‌ گویم: دست‌ های آلوده‌ تان را از ترکیه بردارید. دست‌ های کثیف خود و چهره‌ های خندان نقابدار خود را از ترکیه بردارید. من خیلی علنی صحبت می‌ کنم.

وزارت امور خارجه ترکیه دیروز سفیران ۹ کشوری که به دلایل امنیتی کنسولگری خود در استانبول را بسته بودند، احضار کرد.

این اقدام ترکیه در حالی انجام شد که آنکارا از گروهی از کشورهای غربی از جمله آمریکا، آلمان، فرانسه، هلند و انگلیس که به‌دلیل نگرانی‌ های امنیتی کنسولگری‌ های خود در استانبول را تعطیل کرده‌ بودند، انتقاد کرده و آنها را به راه‌ اندازی جنگ روانی و تلاش برای آسیب رساندن به بخش گردشگری ترکیه متهم کرده بود.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها