عملکرد دولت باعث نگرانی مردم شده است/ اگر شرایط اقتصادی اصلاح نشود، بار دیگر نارضایتی‌ها بروز خواهد کرد

عضو کمیسیون صنایع مجلس می‌گوید: به لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ هم که دولت به مجلس فرستاد، از جهت اینکه اساسی، جامع و اصولی تنظیم شده باشد هم، امیدوار نیستم. در مجموع تا به امروز تیم اقتصادی دولت را تیمی کارآمد و قوی که بتواند از پس مشکلات بربیاید، ندیده‌ام.

عملکرد دولت باعث نگرانی مردم شده است/ اگر شرایط اقتصادی اصلاح نشود، بار دیگر نارضایتی‌ها بروز خواهد کرد

فرهاد طهماسبی نماینده استهبان در مجلس یازدهم در نقد اوضاع و احوال اقتصادی کشور می‌گوید: انصافاً دولت قبل، کاستی‌ها و مسائل زیادی داشته است که جای نقد دارد، اما این دولت هم کوتاهی کرد و با نگاهی که ما داشتیم و امیدی که مردم داشتند، انتظار بسیار بیشتری از چیزی که الان در حال روی دادن است، داشتیم. انتظار داشتیم وضعیت معیشت مردم، بهبود پیدا کند و انتظار داشتیم افزایش قیمت‌ها را تا این حد، نمی‌دیدیم که متاسفانه قیمت‌ها در دولت سیزدهم، سرسام‌آور در حال بالا رفتن است. از دولت جدید توقع داشتیم بازار و نرخ ارز را کنترل کند که این اتفاق هم نیفتاد. باید بگویم تا امروز تیم اقتصادی دولت، کار خاصی انجام نداده است. 
عضو کمیسیون صنایع مجلس می‌گوید: با تغییر رییس کل بانک مرکزی هم، امروز شاهد آن هستیم که مجدداً قیمت ارز در حال بالا رفتن است و اگر نگاه‌ها به عملکرد دولت، نگاه واقع‌بینانه‌ای باشد، این روند باعث نگرانی مردم است. 
طهماسبی می‌گوید: به لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ هم که دولت به مجلس فرستاد، از جهت اینکه اساسی، جامع و اصولی تنظیم شده باشد هم، امیدوار نیستم. در مجموع تا به امروز تیم اقتصادی دولت را تیمی کارآمد و قوی که بتواند از پس مشکلات بربیاید، ندیده‌ام.
عضو مجمع نمایندگان استان فارس می‌گوید: قطعاً اگر دولت نتواند شرایط اقتصادی را اصلاح کند، بار دیگر نارضایتی اجتماعی بروز خواهد کرد و پایگاه اجتماعی دولت هم تضعیف خواهد شد، اما به آینده امیدواریم و برای دولت، دلسوزی می‌کنیم. اینکه دولتمردان به فکر اصلاح هستند، ولی نمی‌توانند کاری بکنند، بحثی جدا است. امید داریم در دو ماه باقی‌مانده از سال جاری، دولت به یک جمع‌بندی رسیده و تصمیمات اساسی بگیرد که بتواند قدری شرایط را تعدیل کند. 
وی می‌گوید: به نظر من، مجلس تا امروز بسیار قوی در صحنه بوده، چون بدون تعارف و رودربایستی با دولت کارش را انجام می‌دهد. همه می‌گفتند این مجلس با دولت همفکر، همسو و هم‌جهت است و شاید مجلس در انتقاد‌ها و نقد عملکرد‌ها، کوتاه بیاید که دیدیم این‌طور نبود و مجلس کوتاه نیامد. مجلس در استیضاح‌ها، طرح سوال‌ها و دادن کارت زرد به وزرا، حساس بوده و به خوبی عمل کرده است. 
عضو کمیسیون صنایع مجلس می‌گوید: خروجی مجلس، محل تجلی اراده مردم است. شاید در یک رای‌گیری یا جمع‌بندی کلی، مجلس به یک نتیجه برسد یا تصمیمی را بگیرد یا فرصتی را به دولت بدهد، ولی با تعامل بیشتر و فرصت‌دادن‌های مکرر، بعضی از امور، نسبتاً اصلاح شده است و مجلس به دنبال اصلاح امور است.

منبع: رویداد 24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها