آخرین جزئیات از حمله ناموفق ریزپرنده‌ها به یک مرکز نظامی در اصفهان/ ویدئو

ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه شامگاه هشتم بهمن‌ برخی منابع محلی در استان اصفهان از شنیده‌شدن صدای انفجار در محدوده خیابان «خانه اصفهان» خبر دادند و محل دقیق وقوع این انفجار را در یکی از مراکز نظامی وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کردند.

آخرین جزئیات از حمله ناموفق ریزپرنده‌ها به یک مرکز نظامی در اصفهان/ ویدئو

با انتشار این خبر در رسانه‌های محلی و بازنشر آن در شبکه‌های اجتماعی، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان در گفت‌وگویی با شبکه خبر سیما علت وقوع این انفجار را حمله‌ای به مرکز نظامی وابسته به وزارت دفاع اعلام کرد و افزود: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است اما خسارات وارده در دست بررسی و علت و عوامل آن در حال شناسایی است.

به گزارش ایسنا، ساعتی بعد وزارت دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح با انتشار اطلاعیه‌ای جزئیات بیشتری از این حادثه به دست داد که در آن علت انفجار، «حمله ناموفق با استفاده از ریزپرنده» به یکی از مجتمع‌های کارگاهی این وزارتخانه اعلام شد که طبق این اطلاعیه با تکیه بر تمهیدات پدافندی، یکی از ریزپرنده‌ها مورد اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر نیز در تله‌های پدافندی گرفتار و منفجر شدند.

وزارت دفاع در بخش دیگری از این اطلاعیه با تاکید بر اینکه این تهاجم ناموفق تلفات جانی نداشته است، درباره میزان آسیب واردشده به این مرکز نظامی، اعلام کرده است: این حادثه آسیب جزیی به سقف کارگاه وارد کرده که به فضل الهی خللی در تجهیزات و ماموریت‌های مجموعه ایجاد نکرده است.

در فضای مجازی هم انتشار کلیپی با عنوان «وضعیت فعلی محل انفجار در اصفهان»، نشان‌دهنده برقراری شرایطی آرام و عادی در محل است؛ در برخی کانال‌‎های خبری نیز تصویری با شرح «عکس ماهواره‌ای از محلی که مورد حمله ناموفق پهپادی قرار گرفت» منتشر شد که موید واردشدن آسیب جزئی به این مرکز نظامی است.

روایت صابرین نیوز از انفجار در اصفهان 

صابرین نیوز نوشت:  به نظر می‌رسد ریز پرنده انتحاری قصد انفجار زاغه مهمات را داشته اما الحمدالله موفق نشده است. اگر زاغه مهمات منفجر می شد دیواره اطرافش هم از بین میرفت و حتی ماشین ها و خانه های اطرافش هم منفجر می شد. اما اکنون تابلوهای ال‌ای‌دی و شیشه های منزل اطراف هم صدمه ندیده و یک ترقه بازی ساده بود.

اولین ویدئو از انفجار

ویدیویی از لحظه انفجار دوم در اصفهان

به گزارش ایلنا، منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: بنا بر اعلام شهروندان به یگان‌های امدادی صداهای ناهنجاری طی سه الی چهار مرحله در محدوده امام خمینی شنیده شده است.

وی افزود: بررسی علت وقوع این صداها در دستور کار قرار گرفته است و به زودی اعلام خواهد شد.

جان‌نثاری معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان با اشاره به این حادثه اعلام کرد: انفجاری در یکی از مراکز نظامی وابسته به وزارت دفاع رخ داده است که خوشبختانه تلفات جانی نداشته اما خسارات وارد شده در دست بررسی است، همچنین علل و عوامل بروز این حادثه پس از بررسی اطلاعات تکمیلی به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

واکنش یک رسانه اسرائیل به انفجار اصفهان

کانال جام جم گزارش داده است که اینتلی تایمز اسرائیل نوشت: انفجار زمانی رخ می دهد که رئیس سیا نیز در اسرائیل اقامت دارد که برای یک بازدید کاری آمده است.

photo_2023-01-29_02-40-56

هشدار کارشناس و مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران به اسرائیل

جزئیات جدید از حمله ناموفق دیشب در اصفهان/ عملکرد موفق سامانه‌های جنگ الکترونیک و به دام افتادن یک کوادکوپتر

در این حمله از سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر پیشرفته مجهز به بمبلت استفاده شده است و عوامل حفاظت پیرامونی مجموعه پس از شنیدن صدای کوادکوپترها با تجهیزات در اختیار از جمله سلاح و سامانه‌های جنگ الکترونیک اقدام به مقابله با این پرنده‌ها می‌کنند که موفق به ساقط کردن یک فروند از آنها می‌شوند.

یک فروند از این کوادکوپترها حین مقابله، لینک ارتباط GPS خود را در اثر جمینگ از دست می‌دهد و همین موضوع منجر به سقوط آن و برخوردش با سقف سوله می‌شود 

یک فروند دیگر از این کوادکوپترها که در حین عملیات مقابله آسیب کمتری دیده در اختیار نیروهای حفاظتی مستقر در مجموعه قرار گرفته است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها