شکایت از سلول انفرادی زندانیان اعدامی در تگزاس

زندانیان در انتظار اعدام در تگزاس از مقامات ایالتی به خاطر شرایط غیرانسانی در سلول‌های انفرادی شکایت کردند.

شکایت از سلول انفرادی زندانیان اعدامی در تگزاس

 پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین در مطلبی نوشت، زندانیان در انتظار اعدام در تگزاس از مقامات ایالتی به خاطر شرایط غیرانسانی در سلول‌های انفرادی شکایت کردند.

به موجب این گزارش، شکایتی گروهی به نمایندگی از ۱۸۵ زندانی در انتظار اعدام در تگزاس تهیه شده است که در آن مقامات این ایالت به نقض حقوق اساسی زندانیان با نگهداری آن‌ها در سلول‌های انفرادی دائمی در برخی موارد به مدت بیش از ۲۰ سال متهم شده اند.

ادعا شده است مقامات زندان این ایالت "مجازات بی‌رحمانه و غیرمعمول" را علیه زندانیان با زیرپا گذاشتن هشتمین متمم قانون اساسی آمریکا اعمال می‌کنند.

در این دادخواست اشاره شده است که چگونه زندانیان تا ۲۳ سال بدون وقفه در "شرایط آزاردهنده " سلول انفرادی نگه داشته می‌شوند و تقریبا ۸۰ درصد از محکومان به اعدام به مدت بیش از ۱۰ سال در انفرادی بوده اند.

پیتر ون تول از شرکت حقوقی جهانی هوگان لاولز که روز پنجشنبه به نمایندگی از این افراد در دادگاه فدرال در هیوستون این شکایت را ارائه کرد می‌گوید شاکیان به دنبال تسکین شرایطی هستند که به عنوان شکنجه توصیف شده است.

مقامات تگزاس به خاطر استفاده گسترده از سلول‌های انفرادی با چالش‌های فزاینده‌ای مواجه شده اند. هم اکنون در این ایالت بیش از سه هزار زندانی در سلول انفرادی به سر می‌برند.

شمار زیادی از زندانیان در تگزاس در اعتراض به حبس در سلول انفرادی وارد سومین هفته اعتصاب غذا شده اند. آن‌ها به این مسئله معترض هستند که چرا به علت آنچه ارتباط با گروه‌ها در زندان گفته می‌شود بدون ارزیابی اینکه رفتار این گروه‌ها خطری برای آن‌ها یا دیگران است در سلول انفرادی بسر می‌برند.

ایالت تگزاس مدتهاست که بیشترین مجازات اعدام را در آمریکا داشته است و بنا بر اعلام مرکز اطلاع رسانی درباره مجازات اعدام، از زمان ازسرگیری مجازات اعدام در تگزاس در سال ۱۹۷۶، این ایالت ۵۷۵ مرد و زن را اعدام کرده است.

در این شکایت گروهی اشاره شده است منابع علمی فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد سلول انفرادی می‌تواند صدمات روانی و جسمی جدی و گاهی جبران ناپذیری را در کمتر از ۱۵ روز به افراد وارد کند. سازمان ملل قرار گرفتن طولانی مدت افراد در چنین شرایطی را به عنوان نوعی شکنجه طبقه بندی کرده است.

با وجود این، از سال ۱۹۹۹ تمام زندانیان مرد محکوم در تگزاس به مدت نامعلومی در سلول انفرادی در شمال هیوستون نگهداری می‌شوند.

هوگان لاولز اعلام کرد همه افرادی که به اعدام محکوم می‌شوند به سلول انفرادی منتقل می‌شوند و در عین انتظار برای مجازات اعدام باید همچنان در سلول انفرادی به سر ببرند.

به‌طور متوسط در پرونده‌های قضایی، زندانیان محکوم به اعدام در تگزاس ۱۷ سال و هفت ماه را تنها در سلول‌های انفرادی می‌گذرانند تا زمانی که مطابق با حکم قضایی اعدام شوند.

در این شکایت آمده است به آن‌ها چیزی برای سرگرمی داده نمی‌شود و دسترسی کافی به مراقبت‌های پزشکی و مشاوره حقوقی ندارند.

براساس این شکایت، زندانی‌ها در این سلول‌های کوچک می‌خوابند، غذا می‌خورند و بیشتر عمر خود را به تنهایی سپری می‌کنند.

آن‌ها حداکثریک بار در روز می‌توانند سلول خود را ترک کنند و آن زمانی است که به قفس‌های بتنی و فلزی منتقل می‌شوند و اجازه می‌یابند به تنهایی ورزش کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها