عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

بردن نام سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی چیزی جز ضرر برای اروپا ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بردن نام سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی توسط اتحادیه اروپا چیزی جز ضرر برایشان ندارد.

بردن نام سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی چیزی جز ضرر برای اروپا ندارد

اسماعیل کوثری، درباره بردن نام سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی توسط اتحادیه اروپا گفت: غربی‌ها، چون به اهدافشان نرسیدند چنین تصمیمی علیه سپاه گرفتند و این تصمیم مثل ناآگاهی‌ها و نادانی‌های قبلی‌شان است.

وی ادامه داد: غربی‌ها ۴۳ سال سعی کردند نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند و به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند به همین دلیل دست به این اقدام علیه سپاه زدند.

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: بردن نام سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی برخلاف قوانین نظام بین الملل است چرا که سپاه مجموعه‌ای قانونی است و ۴۳ سال از عمرش می‌گذرد و طبق قانون اساسی یک تشکل نظامی است.

کوثری افزود: این امر دقیقا دوگانگی برخورد اروپا و آمریکا را نشان می‌دهد، چون موقعی که ترامپ در مناظره با کلینتون گفت داعش را شما به وجود آوردید چطور آن موقع نگفتند این‌ها تروریست هستند و داعش را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار ندادند، اما سپاه که یک تشکل نظامی منظم است و بودجه‌، چارچوب وظایف و ماموریت‌هایش مشخص و مصوب نظام جمهوری اسلامی است را می‌خواهند در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهند البته این اقدام برخلاف مصوبات بین المللی است و اروپایی‌ها راهی به جایی نخواهند برد بلکه بر اثر نادانی خود چنین تصمیمی می‌گیرند و جز ضرر چیز دیگری برایشان ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سپاه کار خود را انجام می‌دهد و جلو می‌رود، گفت: غربی‌ها وقتی ما را تحریم کردند مقداری کار ما را عقب انداختند، اما راه‌هایی پیدا شد که ما توانستیم به بهترین نحو صادرات نفت خود را داشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها