عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اسرائیل از جهل حاکمیتی جمهوری آذربایجان سوء استفاده و منابع منطقه قفقاز را غارت می کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است با بیان اینکه حاکمیت جمهوری آذربایجان اختیاری در تصمیم‌گیری‌ها برای خود ندارد و آنها را به دست آمریکا و اسرائیل سپرده است، گفت: این کشور برای تأمین امنیت خود و برقراری ثبات باید با کشورهای همسایه به ویژه ایران متحد باشد.

اسرائیل از جهل حاکمیتی جمهوری آذربایجان سوء استفاده و منابع منطقه قفقاز را غارت می کند

شهریار حیدری، ضمن انتقاد از لفاظی های اخیر نمایندگان جمهوری آذربایجان در نامه ای خطاب به کنست و علیه ایران، گفت: ارتباط با جمهوری آذربایجان به عنوان یکی از همسایگان از اولویت های نظام جمهوری اسلامی ایران است اما ظاهرا آنها به این امر مهم توجهی ندارند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: آذربایجان یک کشور جدیدالتأسیس محسوب می شود که هنوز به بلوغ حکومتی نرسیده از این رو رژیم صهیونیستی از جهل حاکمیتی این کشور نهایت بهره را برده است و با حضور در منطقه از منابع این کشور و منطقه قفقاز سوءاستفاده می کند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ثبات و امنیت هر کشوری در برقراری امنیت همسایگان است، عنوان کرد: این در حالی است که رژیم صهیونیستی امنیت خود را در ناامنی کشورهای منطقه خاورمیانه و غرب آسیا می داند و هرچه اختلاف میان کشورهای همسایه در این منطقه بیشتر باشد، امنیت آنها نیز بیشتر تأمین خواهد شد.

حیدری ادامه داد: این آذربایجان است که نباید تحت تأثیر اسرائیل قرار گیرد و بداند که ایران قدرت کم نظیری در سطح منطقه و بین‌الملل است از این رو باید برای تأمین امنیت خود، وحدت و انسجام با ایران و همسایگان را حفظ کرده و از این طریق امنیت خود را تأمین کنند.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: امیدواریم جمهوری آذربایجان به دور از هرگونه اثرپذیری از رژیم صهیونیستی به شکلی معقولانه رویکردی مناسب منطقه و در عرف همسایگی به ویژه با ایران در پیش گیرد و بداند که به نفع آنها نیست که تأمین امنیت خود را به دست آمریکا و اسرائیل بسپارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه پارلمان جمهوری آذربایجان در حال حاضر اختیاری از خود نداشته و تصمیم گیری های خود را به آمریکا و اسرائیل سپرده در حالی که آنها صرفا به دنبال غارت منابع این کشور هستند.

منبع: خانه ملت
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها