شولتس: روسیه باید شکست بخورد تا جنگ پایان یابد

صدر اعظم آلمان گفت که روسیه در حملاتش به اوکراین باید متحمل شکست شود، تا جنگ به پایان برسد.

شولتس: روسیه باید شکست بخورد تا جنگ پایان یابد

به نقل از الجزیره، «اولاف شولتس»، صدر اعظم آلمان امروز (چهارشنبه) در سخنانی اعلام کرد که روسیه در حملاتش به اوکراین باید شکست بخورد، تا جنگ به پایان برسد.

شولتس تأکید کرد که منابع انرژی مورد نیاز کشور در فصل زمستان تأمین شده است.

اظهارات شولتس درباره تأمین منابع انرژی آلمان چند روز پس از دیدارش با محمد الشیاع السودانی، نخست وزیر عراق در برلین عنوان شده است.

اولاف شولتس روز شنبه گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در برلین در جمع خبرنگاران گفت: درباره امکان تحویل گاز به آلمان گفت وگو و توافق کردیم در تماس نزدیک باشیم. صدر اعظم آلمان به جزئیات بیشتر درباره حجم گازی که آلمان امیدوار است از عراق وارد کند، اشاره ای نکرد.

نخست وزیر عراق در همین کنفرانس اظهار کرد: عراق فرصت هایی به شرکت های آلمانی برای سرمایه گذاری در استفاده از گاز طبیعی عراق و گاز تولید شده به عنوان محصول جانبی در استخراج نفت، پیشنهاد کرده است.

وی افزود: عراق می‌خواهد گاز را از طریق خط لوله ای که از ترکیه به اروپا می گذرد، عرضه کند.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز اخیرا در گزارشی در این خصوص نوشت: آلمان که سابق بر این ۵۵ درصد از گاز مورد نیازش را از روسیه وارد می کرد، پس از قراردادهایی که برای واردات گاز طبیعی مایع (ال ان جی) با قطر و آمریکا امضا کرده است، به دنبال متنوع کردن واردات ال ان جی خود و اجتناب از وابستگی بالا به چند صادر کننده معدود است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها