داعش مسئولیت حمله تروریستی در کنگو را برعهده گرفت

گروه تروریستی داعش، مسئولیت انفجار عصر دیروز در یک کلیسا در کنگو و کشته و زخمی شدن دست‌کم 20 نفر را برعهده گرفت.

داعش مسئولیت حمله تروریستی در کنگو را برعهده گرفت

گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای از طریق کانال تلگرام، مسئولیت انفجار بمب عصر روز گذشته (یکشنبه، ۱۵ ژانویه) در یک کلیسا در منطقه شمالی «کیوو» در جمهوری دموکراتیک کنگو را بر عهده گرفت. این انفجار دستکم پنج  کشته و ۱۵ مجروح به همراه داشت.

جمهوری دموکراتیک کنگو دومین کشور بزرگ آفریقا و یازدهمین کشور بزرگ جهان به‌ شمار می‌آید و چهارمین کشور پرجمعیت قاره آفریقاست.

«آنتونی مولوشیی»، سخنگوی ارتش کنگو  عصر دیروز در پی این انفجار گفت که این عملیات تروریستی در کلیسایی در شهر «کاسیندی» در مرز با اوگاندا رخ داد.

 مولوشیی با بیان ادامه تحقیقات در این زمینه گفت: «نیروهای امنیتی محل را در کنترل خود دارند و مجروحان به مراکز درمانی منتقل شده‌اند».

ساکنان این شهر جو این منطقه را «متشنج»  توصیف می‌کنند. پیش از آنکه داعش مسئولیت مستقیم این حمله تروریستی را برعهده بگیرد، ارتش کنگو اعلام کرد که عوامل افراطی پشت این حمله هستند و نیروهای دموکراتیک متفقین وابسته به داعش در منطقه شمالی کیوو، مکانی که  این بمب‌گذاری در کلیسا رخ داد، فعال هستند.  این گروه تروریستی  از سال ۲۰۱۹ با داعش بیعت کرده و متهم به کشتن صدها روستایی در حملات مکرر طی دو سال اخیر است.

به گزارش دویچه وله، مولوشی عصر دیروز بدون اشاره به مستنداتی گفت: «اولین نشانه‌ها مبین این است که  نیروهای دموکراتیک پشت این حمله قرار دارند.»

جمهوری دموکراتیک کنگو و اوگاندا عملیات مشترک نظامی را  سال ۲۰۲۱ برای هدف قرار دادن نیروهای دموکراتیک آغاز کردند.مناطق مرزی شرقی کنگو با اوگاندا، رواندا و بوروندی چند گروه شبه‌نظامی مختلف را در خود جای داده که بسیاری از آنها باقی مانده جنگ‌های داخلی وحشیانه این کشور هستند که به طور رسمی در سال ۲۰۰۳ پایان یافت. 

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها