اتحادیه اروپا هم اعدام جاسوس انگلیس را محکوم کرد

بعد از واکنش‌های عصبی انگلیس به اعدام علیرضا اکبری جاسوس لندن، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم امروز یکشنبه (۱۵ ژانویه، ۲۵ دی) در بیانیه‌ای همسو با انگلیس این اعدام را محکوم کرد.

اتحادیه اروپا هم اعدام جاسوس انگلیس را محکوم کرد

در این بیانیه به نقل از بورل به نمایندگی از اتحادیه اروپا آمده است: اتحادیه اروپا اعدام علیرضا اکبری تبعه ایرانی-بریتانیایی در ایران را با شدیدترین لحن محکوم و بار دیگر مخالفت شدید خود با استفاده از مجازات اعدام در هر شرایطی را یادآوری می‌کند.

بروکسل سپس با خانواده جاسوس انگلیس ابراز همدردی و با کارفرمای او ابراز همبستگی کرده و مدعی شده «اعدام یک شهروند اروپایی سابقه‌ای وحشتناک است که اتحادیه اروپا آن را از نزدیک پیگیری خواهد کرد».

اتحادیه اروپا در پایان این بیانیه مداخله‌جویانه، از ایران خواسته از هر گونه اعدام در آینده خودداری کند و سیاست ثابتی را در قبال برچیدن این مجازات دنبال کند. 

روز شنبه بعد از اعلام اعدام علیرضا اکبری از سوی قوه قضایه ایران، نخست‌وزیر و زیر خارجه انگلیس، این اقدام را محکوم کردند. برلین و پاریس هم در واکنش‌هایی جداگانه با انگلیس اعلام همبستگی کردند. 

در واکنش به مداخلات نامتعارف انگلیس از جمله در قلمرو امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، ظهر شنبه ۲۴ دی ماه «سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس در تهران توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران نسبت به  اقدامات خرابکارانه و مغایر با امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به دولت انگلیس منعکس شد.

در ادامه واکنش‌های لندن، وزیر خارجه انگلیس خبر داد که این کشور سفیرش در تهران را برای رایزنی فرا می‌خواند.

اعتراض لندن و شرکایش و وحشیانه خواندن اعدام اکبری از سوی کارفرمای او در حالی است که بر اساس اعلام وزارت اطلاعات، این فرد اطلاعات مهم کشور را به صورت کاملا آگاهانه در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار می‌داده و از مهمترین عوامل جاسوسی سرویس اطلاعاتی انگلیس در مراکز حساس و راهبردی کشور بود.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها