از بازگشت روابط دیپلماتیک با عربستان استقبال میکنیم/ با قدرت از فلسطین و لبنان حمایت خواهیم کرد

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران با قدرت از مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین حمایت میکند.

از بازگشت روابط دیپلماتیک با عربستان استقبال میکنیم/ با قدرت از فلسطین و لبنان حمایت خواهیم کرد

حسین امیر عبداللهیان در نشست خبری مشترک با «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان که در محل وزارت خارجه لبنان برگزار شد، گفت: با وزیر خارجه لبنان گفت‌وگوهای مفیدی را در زمینه‌های مختلف منطقه‌ای داشتیم.

وی با تبریک سال نو میلادی به مردم لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران دوست روزهای سخت لبنان بوده و خواهد بود. در آخرین سفرم به لبنان توافقی را برای کاهش آلام اقتصادی مردم لبنان داشتیم و خوشحالم که این توافق پیشرف داشته است.

امیرعبداللهیان با اشاره به بحران سوخت لبنان گفت: هیات فنی لبنانی برای رفع نیازهای سوختی این کشور به ایران آمد و برای هر گونه کمک آمادگی کامل داریم.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با داشتن فناوری برتر آمادگی ساخت و بازسازی نیروگاه‌های برق بر اساس توافق بین دو طرف را دارد.

امنیت لبنان را امنیت منطقه و ایران می‌دانیم

امیرعبداللهیان همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران با قدرت از مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین ادامه خواهد داد و ما امنیت لبنان را امنیت ایران و منطقه می دانیم.

در ادامه وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: ایران در امور داخلی لبنان دخالت نمی‌کند و معتقد هستیم که جریان‌های سیاسی لبنان از تجربه کافی و شایسته برای انتخاب رئیس جمهوری جدید این کشور برخوردار هستند.

ایران هیچ وقت در جهان اسلام برای قطع روابط پیش قدم نبوده است

وی همچنین در مورد مذاکرات ایران و عربستان گفت: گفت‌وگوهای متعددی را طرف سعودی در بغداد داشتیم و در حاشیه نشست عراق۲ فرصت گفت و گوی گوتاهی بین بنده و فیصل بن فرحان مهیا شد. ما در خصوص ادامه مذکرات برای بازگشت روابط تهران و ریاض اتفاق نظر داریم . ما هیچ وقت در جهان اسلام برای قطع روابط پیش قدیم نبودیم.

وزیرامورخارجه ادامه داد: از بازگشت روابط دیپلماتیک دو کشور و بازگشت سفارت خانه‌هایمان استقبال میکنیم.

برای حل مشکل سوریه باید فرمت آستانه با مشارکت دادن سوریه تقویت شود

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد گفت‌وگوهای اخیر بین مقامات سوریه و ترکیه گفت: ما از انجام گفت‌وگوهای سوری و ترکی خرسند هستیم و معتقدیم برای حل مشکلات موجود، باید فرمت آستانه با مشارکت دادن سوریه تقویت شود.

وزیر خارجه لبنان از دیدار با همتای ایرانی خود و علاقه ایران برای به پایان رسیدن بحران سیاسی لبنان ابراز خوشنودی کرد.

بوحبیب در کنفرانس خبری مشترک گفت: در خصوص بحران یمن و ضرورت پایان یافتن آن بحث و گفتگو شد.

وی افزود: یکی از محورهای گفتگوی دو جانبه بررسی سیاست های افراطی دولت جدید رژیم صهیونیستی بود که خواستار مسئولیت پذیری جامعه بین المللی در خصوص تجاوز صهیونیست ها به حریم مسجد الاقصی هستیم.

حجم ویدیو: 4.49M | مدت زمان ویدیو: 00:01:25 | دانلود ویدیو
منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها